השלוחה ההודית של סוזוקי, מארוטי סוזוקי, תציג שני רכבי שטח חדשים ורכב פנאי חשמלי בתערוכת India Auto Expo במהלך ינואר.

לעת עתה, הפרטים די מעורפלים, אך לפי שמועות וצילומי ריגול מדובר של סוזוקי ג'ימני המוארך, ברכב נוסף על בסיס הג'ימני (שייועד כנראה לשוק ההודי בלבד), וברכב קונספט חשמלי שפותח בסיוע טויוטה.

צילומי ריגול של גרסת החמש דלתות לג'ימני צצו ברשת כבר בחודש יולי האחרון, והיא נראתה בשלבי פיתוח מתקדמים. הג'ימני המוארך היה אמור לצאת לשוק מוקדם יותר השנה, אבל גרסת שלוש הדלתות המוכרת הייתה בביקוש כה גבוה שסוזוקי לא יכלה לקחת הפסקה מהייצור. אם מתחשבים במשבר השבבים ובבעיות המוכרות בשרשרת האספקה, היה הגיוני ומובן מצד היצרנית לדחות את הגרסה החדשה לשנת 2023.

סוזוקי ג'ימני 2023 5 דלתות יוצג עוד החודש
הג'ימני יקבל את מנוע הטורבו של ה-S-קרוס? | צילום: סוזוקי

אורך הג'ימני הרגיל הוא 348 ס"מ עם בסיס גלגלים של 225 ס"מ, והגרסה הארוכה צפויה להיות באורך של 385 ס"מ עם בסיס הגלגלים של 255 ס"מ. סביר להניח שהגובה והרוחב לא ישתנו משמעותית, אם בכלל.

עם זאת, החדשות האמיתיות הן מתחת למכסה המנוע, שם צפויה סוזוקי להתקין מנוע טורבו חדש עם מערכת היברידית מתונה - וקרוב לוודאי שמדובר בגרסת ה-1.4 ליטר המוכרת מסוזוקי S-Cross והוויטארה, בהן מפיק המנוע 129 כ"ס ו-24 קג"מ. נצטרך לחכות לפתיחת התערוכה כדי לגלות אם השמועות נכונות, ואם (ומתי) נראה את הגרסה המוארכת והמחוזקת בחופינו.