אחת מהמגמות היותר מלהיבות בעולם הרכב המדכא למדי של השנים האחרונות, היא ההתפשטות של גרסאות השטח הקרביות שמציעים היצרנים; לג'יפ יש את גרסאות טריילהוק המצליחות, טויוטה מרחיבה עוד ועוד את היצע הוורסיות והאביזרים הנלווים של ליין "TRD פרו", ופורד בקושי מצליחה לעמוד בביקוש לראפטור. כל ראפטור.
 
סובארו נכנסה לנישה הזאת יחסית לאחרונה עם ורסיות ווילדרנס ("Wilderness", ישימון/שטחי פרא) לפורסטר ולאאוטבק, שמציעות שלל שינויים מכאנים וקוסמטיים היישר מהמפעל, וכעת מצטרפת אליהן גרסה שלישית על בסיס הקרוסטרק החדש.

הקרוסטרק, לשעבר XV, הוא אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים בעלי יכולת השטח הגבוהה ביותר, והוא נהנה משוק אפטרמרקט רחב ומגוון במיוחד של ערכות הגבהה, מיגונים, צמיגים וכיו"ב - וסובארו רוכבת על הגל הזה ומציעה ללקוחות את כל השדרוגים בילט אין.

בנוסף, בעוד שגרסאות הווילדרנס של האאוטבק והפורסטר תוכננו לאחר שרוב תהליך פיתוח הדגמים כבר הושלם, בסובארו טוענים שהקרוסטרק תוכנן מלכתחילה לצד גרסת השטח הקרבית ושהתוספות והשינויים הוטמעו בו בצורה מקיפה ומעמיקה יותר.

סובארו קרוסטרק ווילדרנס
צילום: סובארו

גרסת הווילדרנס מתחילה את חייה כקרוסטרק רגיל המצויד במנוע הבנזין הבכיר (2.5 ליטר אטמוספרי, 185 כ"ס, 24.5 קג"מ), אך היא זוכה לתיבת הילוכים רציפה שכוילה ​​מחדש, עם יחס העברה סופי קצר יותר (4.11:1 לעומת 3.70:1 בדגם הרגיל) ומערכת 'X מוד' דו-מצבית שאמורה לסייע בהעברת מומנט יעילה יותר בתנאים איטיים וחלקלקים. בנוסף, סובארו התקינה מצנן לתיבת ההילוכים, שמאפשר לתיבה להגיע לעומסים גבוהים יותר מבלי להתחמם - ובכך משפר את יכולת הגרירה באופן משמעותי, ומביא אותה עד לכ-1.6 טון (יותר מכפול מאשר דירוג הגרירה של הגרסה הרגילה, שעומד על כ-700 ק"ג).

המרכב הוגבה בסיוע קפיצים ארוכים יותר לצד בולמי זעזועים חדשים, ומרווח הגחון טיפס ב-1.6 ס"מ ל-23.6 ס"מ. זה אומנם לא נשמע כפער גדול, אך בזכות תוספת של פגושים מוגבהים מלפנים ומאחור, התקבלו זוויות גישה, נטישה ובטן משופרות ב-2.0, 2.9 ו-1.4 מעלות, בהתאמה (20, 33 ו-159 מעלות בסך הכל).

סובארו קרוסטרק ווילדרנס השקה
צילום: סובארו

כדי להשלים את המראה הקשוח והיכולת המשודרגת, זכו בתי הגלגלים לחיפויי פלסטיק-שחור מוגדלים, לצד מיגונים תואמים בתחתית הדלתות, מדרגות צד וחישוקי 17 אינץ' עטופים בצמיגי יוקוהמה ג'יאולנדר מכווני שטח.

על הסמלים הזהובים ושלל הקישוטים הקיטשים התואמים סביב רצוי היה לוותר.

מכסה המנוע זכה אף הוא לציפוי שחור עמיד בשריטות, בעוד שהגגון המובנה חוזק ומאפשר עתה נשיאה של ציוד או אוהל גג במשקל של עד כ-320 ק"ג (סטטי). בתא הנוסעים תמצאו את כל התופינים המוכרים מהקרוסטרק החדש, לצד ריפודי מושבים מבד עמיד הניתן לשטיפה ומגש נשלף אטום למים ולבוץ בתא המטען.

סובארו קרוסטרק ווילדרנס בנסיעה
צילום: סובארו

מחירו של הקרוסטק ווילדרנס בארה"ב יתחיל בכ-33 אלף דולר לפני מיסים (לצורך השוואה - רמת גימור 'ספורט' של הדגם היוצא, עם מנוע 2.5 ל' זהה, מתחילה בכ-28 אלף דולר), וניתן להוסיף חבילת אבזור שמציעה גג שמש, מושב נהג חשמלי ומערכת שמע של הרמן קרדון תמורת 2,270 דולר נוספים.

סובארו מצפים שהגרסה הקרבית תהווה כ-20% ממכירות הקרוסטרק המצליח בארה"ב, שנמכר בכ-140,000 יחידות בשנה שעברה - פי שלושה יותר מהאימפרזה האצ'בק עליה הוא מבוסס.

עדיין לא ידוע אם ומתי תוצע גרסה זו בישראל.

סובארו קרוסטרק ווילדרנס חלק אחורי
צילום: סובארו