פולקסווגן טיגואן המקורי נחשף לראשונה בשנת 2007, עימו פולקסווגן הייתה מהראשונות בקרב היצרניות האירופאיות להגיב לפופולריות הגואה של רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV). המהלך הוכיח את עצמו ומאז ועד היום נמסרו למעלה מ-7.6 מיליון טיגואנים ברחבי העולם. כעת חושפת היצרנית את הדור השלישי של הדגם, שככל הנראה יהיה האחרון שיוצע עם מנועי בעירה פנימית.

פולקסווגן טיגואן 2024
צילום: פולקסווגן
 

פולקסווגן טיגואן החדש, הפרטים

הדור של טיגואן מבוסס על פלטפורמת MQB evo המוכרת של הקבוצה, אותה הוא חולק עם דגמים רבים ביניהם גם פולקסווגן פאסאט החדשה שהוצגה לא מזמן. בפולקסווגן מציינים כי מידותיו של הדור החדש כמעט זהות לאלה של היוצא (בסיס גלגלים 268 ס"מ) למעט מימד האורך שצמח ב-3 ס"מ לכדי 454 ס"מ סה"כ – אורך מקובל לסגמנט. תא המטען צמח ב-37 ל' ל-652 ל' נדיבים ביותר. בשלב זה לא פורסמו פרטים על גרסת אולספייס הגדולה בעלת שבע מקומות.

פולקסווגן טיגואן
צילום: פולקסווגן

עיצובו החיצוני של טיגואן החדש מתכתב עם זה של פאסאט ושאר דגמי פולקסווגן המעודכנים וזה כולל קריצה ברורה לדגמים החשמליים של היצרנית. במקום הקווים הישרים של הדור היוצא לטיגואן החדש עיצוב עגלגל ורך יותר המביא לשיפור נתון הגרר – מ-0.33 ל-0.28, כך פולקסווגן. לשם כך בפולקסווגן העניקו לו סבכה כמעט אטומה לגמרי, כאשר פתחי האוורור מוקמו בצדדים.

בצד השלדה בפולקסווגן מציינים כי בהתאם לרמת הגימור הטיגואן החדש יוצע עם אפשרות לבולמים אדפטיביים. כסטנדרט יוצע עם מערכת VDM החדשה היצרנית השולטת בסינרגיה על תפעול בקרת היציבות והמשיכה יחד עם עם הבולמים האדפטיביים לשיפור הנוחות והיכולת הדינאמית.

פולקסווגן טיגואן היברידי
צילום: פולקסווגן
 

סביבת נהג, אבזור 

שינויים משמעותיים נעשו בסביבת הנהג שכוללת את הסידור העדכני של פולקסווגן, זה שנלקח כמעט בשלמותו מפאסאט החדשה. מול הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 12.3 אינץ' ולצידו ידית ההילוכים החדשה. במרכז ישנו מסך מולטימדיה ענק בקוטר של עד 15 אינץ' בהתאם לרמת הגימור דרכו יתופעלו מרבית מערכות הרכב וזה כולל את ממשק השליטה העדכני של פולקסווגן שאמור להיות אינטואטיבי וקל יותר לתפעול, כך פולקסווגן. 

פולקסווגן טיגואן 2024 סביבת נהג
צילום: פולקסווגן

עוד בפולקסווגן מתגאים במושבים ארגונומיים ונוחים במיוחד לנסיעות ארוכות ואלו יוצעו, בהתאם לרמת הגימור, גם עם אוורור וחימום. הטיגואן יוצע כאופציה עם מערך תאורת לד-מטריקס אדפטיבי הכולל סט של 19,200 נורות לד בכל צד.

פולקסווגן טיגואן 2024 אבזור
צילום: פולקסווגן
 

מנועי בנזין, דיזל והיברידי-נטען

היצע המנועים מוכר מדגמי פולקסווגן השונים. לגרסאות הבנזין מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.5 ו-2.0 ל' עם מערך היברידי מתון (48V) בהספקים של 130, 150 או 204 כ"ס. בדיזל מוצע מנוע ה-2.0 ל' המוכר בשני הספקים: 150 כ"ס או 193 כ"ס. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים ובגרסאות ה-2.0 ל' ההנעה כפולה. 

השינוי המשמעותי נוגע לגרסאות ההיברידיות-נטענות (פלאג-אין) אשר מקבלות את המערך החדש שכבר הוצג בפאסאט. זה משלב בין מנוע ה-1.5 ל' למנוע חשמלי וההספק המשולב עומד על 204 כ"ס עד 272 כ"ס בהתאם לגרסה. לסוללה 19.7 קוט"ש וזו מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 100 ק"מ. הספק הטעינה הביתית הוא עד 11 ק"ו ויש אפשרות לטעינה מהירה בהספק 50 ק"ו.

פולקסווגן טיגואן 2024 ישראל
צילום: פולקסווגן