פולקסווגן גולף נחשבת כבר שנים לאמת המידה בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות, פחות או יותר מאז שהוצגה לראשונה אי שם בשנת 1974 וקבעה את הסטנדרט החדש לסגמנט – מנוע והנעה קדמיים במרכב האצב'ק המוכר לנו כיום. הסידור הזה כל כך הצליח שהשם גולף מלווה את היצרנית מאז ועד היום, ולאורך 50 שנות ייצורה נמסרו מעל ל-37 מיליון יחידות ברחבי העולם. כעת, כארבע שנים לאחר הצגת הדור השמיני של גולף ובמקביל לחגיגות היובל, מכריזה פולקסווגן על מתיחת פנים מקיפה למדי לדור העכשווי.

פולקסווגן גולף 2024
צילום: פולקסווגן
 

פולקסווגן גולף Mk8.5

כאמור, גולף החדשה היא למעשה מתיחת פנים לדור השמיני של הדגם אשר הוצג לראשונה באוקטובר 2019. פלטפורמת MQB evo עדיין מהווה את הבסיס, וגם המידות כמעט זהות לאלה של הדגם היוצא.

השינויים לעיצוב החיצוני קלים אך מורגשים: יחידות התאורה זכו לרענון, וברמות הגימור הגבוהות ניתן לקבלה עם תאורת לד-מטריקס מתקדמת שמוסיפה להופעה אך חשוב מכך גם לתאורה לטווח של עד 500 מטרים. מעבר לכך ישנה סבכה עדכנית ופגוש המייצרים יחדיו מראה עדכני ודינאמי יותר מבעבר, ומאפיין זה בולט ככל שעולים מעלה בסולם הגרסאות ורמות הגימור. מהצד ומאחור סיפור דומה: חישוקים בעיצוב חדש, יחידות תאורה ופגוש מעודכנים – הכל מייצר הופעה רעננה מבעבר.

פולקסווגן גולף
צילום: פולקסווגן

הקו ממשיך גם בסביבת הנהג. מבט ראשוני לא יחשוף שינויים משמעותיים, אולם במבט שני נגלה כי בפולקסווגן חזרו (כפי שהכריזו בעבר) לפקדים פיזיים על גלגל ההגה במקום פקדי המגע, דבר שאמור לשפר את נוחות התפעול של המערכות השונות. מסך המולטימדיה נותר במקומו והוא יוצע בגודל 10.4 אינץ' או 12.9 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. ממשק המערכת יהיה מהדור החדש של היצרנית (MIB4) שלפי פולקסווגן הוא אינטואטיבי וקל יותר לתפעול למרות שהוא מציע מגוון רחב יותר של אפשרויות מערכת. פקדי המגע של מערכת המיזוג ממוקמים עדיין מתחת למסך אך בפולקסווגן מדווחים שהם תוכננו מחדש והם נוחים יותר לתפעול.

פולקסווגן גולף סביבת נהג
צילום: פולקסווגן

בצד החדשנות בפולקסווגן מדווחים כי ישנה עוזרת קולית חכמה הנעזרת בצ'אט GPT הנודע לטובת ניהול תקשורת בשפה טבעית והצגת תוצאות משופרות. בנוסף, בפולקסווגן מציגים כאן דור חדש של מערך חניה אוטונומי שמציג יכולות גבוהות ומהירות מבעבר, כך פולקסווגן. לצד יכולות החנייה האוטונומית ניתן גם לזמן את הרכב באמצעות הטלפון הנייד כדי להוציא אותו ממקום חניה צר, למשל. 

פולקסווגן גולף סטיישן
צילום: פולקסווגן
 

מנועים, בנזין, היברידי-נטען

היצע יחידות ההנעה חודש ברובו, והוא יתבסס בעיקרו על מנוע ה-1.5 ל' המוגדש והחדש של היצרנית מסדרת EVO2. מנוע זה מחליף את המנוע היוצא בנפח דומה ומוסיף בטכנולוגיה לטובת חסכון משופר בצריכת הדלק. בצד הבנזין יוצע מנוע ה-1.5 ל' בשלוש גרסאות – 115 כ"ס, 150 כ"ס ובגרסה היברידית מתונה הנעזרת במערך 48V. מעליו יוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 201 כ"ס או 262 כ"ס בגרסת ה-GTI הספורטיבית.

פולקסווגן גולף GTI
צילום: פולקסווגן

לצד גרסאות הבנזין יוצעו גם שתיים היברידיות-נטענות. כאן בפולקסווגן חוזרים למנוע ה-1.5 ל' החדש ואליו מצטרף מנוע חשמלי להספק כולל של 201 כ"ס. סוללת 19.7 קוט"ש (10.6 קוט"ש) תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ, שיפור משמעותי מהדור היוצא שהשיג בערך מחצית מהנתון. בראש ההיצע תעמוד גרסת GTE ספורטיבית-היברידית עם הספק של 268 כ"ס. 

לצד גרסאות אלה תמשיך להציע פולקסווגן בחלק מהשווקים גם מנוע דיזל יחיד (2.0 ל') אשר יוצע בשני הספקים: 115 כ"ס או 150 כ"ס. 

פולקסווגן גולף כל הדורות
צילום: פולקסווגן