סקודה הכריזה על מתיחת פנים לדגמי קאמיק וסקאלה. באופן חריג, היצרנית כבר יצאה בהכרזה דומה בחודש אוגוסט האחרון, אולם כעת מוסיפה הודעה לעיתונות לקראת התחלת השיווק בפועל של הדגמים באירופה – וגם בישראל. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סקודה לישראל, נמסר כי קאמיק וסקאלה המחודשים צפויים להגיע לישראל במהלך הרבעון השני של שנת 2024.

סקודה קאמיק וסקאלה הוצגו לאחר מתיחת פנים
צילום: סקודה
 

קאמיק, סקאלה והעדכונים

הצמד קאמיק וסקאלה הוצג בסוף שנת 2018, כאשר סקאלה נחשפה רשמית באירוע מתוקשר שהתרחש בישראל – אירוע נדיר למדי. הצמד מתבסס על פלטפורמת MQB A0 של קבוצת פולקסווגן וחולק מכלולים רבים, כולל את סביבת הנהג שהיא כמעט זהה. לאורך השנים עברו הדגמים מספר עדכונים קלים, אך זוהי מתיחת הפנים הרשמית הראשונה. 

סקודה קאמיק וסקאלה זוכים, כמקובל, לעדכונים קלים לעיצוב החיצוני: סבכה ויחידות תאורה עדכניות מלפנים, חישוקים קלים בעיצוב חדש, יחידות תאורה ופגוש שעוצבו מחדש מאחור. לפי סקודה עדכוני העיצוב מעניקים לקאמיק מופע שטח קשוח יותר ואילו בסקאלה המטרה הייתה להעניק מופע אלגנטי וספורטיבי מבעבר. בכל מקרה, שני הדגמים מוצעים גם במהדורת 'מונטה קרלו' המוסיפה לא מעט להופעה. 

סקודה סקאלה
סקודה סקאלה | צילום: סקודה

בסביבת הנהג שינוי משמעותי יותר – מלבד מגוון חדש לריפודים וגימורים הכולל גם צבעים וחומרים חדשים, בסקודה הוסיפו שליטה חיצונית למערכת המיזוג (בעבר רק דרך המסך). כעת לוח המחוונים מוקרן מוצע כסטנדרט (8 אינץ', 10.25 אינץ' כאופציה) ומסך המולטימדיה ללא שינוי (8.25-9.2 אינץ') אך הממשק חדש ועדכני. כאופציה מוצעים שקעי USB-C עם הספק טעינה של עד 45 וואט, מספיק אפילו לטעינת מחשב נייד. 

עוד בסקודה מציינים שימוש נרחב מבעבר בחומרים ממוחזרים. בנוסף, במסגרת מתיחת הפנים הציגו אביזרים "חכמים" חדשים: פתיחת דלת תא מטען חשמלית ללא מגע, כיסים בגב המושבים לטלפונים ניידים, מחזיקי כוסות נשלפים למושב האחורי ועוד. 

סקודה קאמיק סביבת נהג
סקודה קאמיק | צילום: סקודה
 

מנועים, בטיחות

היצע יחידות ההנעה נותר על פניו ללא שינוי ניכר, אך בסקודה מציינים כי כל המנועים הם מהדור החדש והעדכני ביותר של החברה. ההיצע מתחיל במנוע ה-1.0 ל' (3 ציל') טורבו של היצרנית עם 95 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. מעליו גרסת הספק של 116 כ"ס – שיפור קל של 6 כ"ס ביחס לדגם היוצא, ולפי סקודה מנוע זה מציע גם זמינות כוח משופרת – המשודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או רובוטית דו-מצמדית עם שבעה. 

בראש ההיצע עדיין מנוע ה-1.5 ל' טורבו (4 ציל') המציע 150 כ"ס עם תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים או רובוטית דו-מצמדית עם שבעה. למנוע זה מערך ניתוק צילינדרים בשיוט. 

סקודה קאמיק
סקודה קאמיק | צילום: סקודה

בסקודה מציינים כי במתיחת הפנים שודרג מערך הבטיחות של שני הדגמים. שניהם יוצעו עם עד ל-9 כריות אוויר ועם יחידות תאורה לד-מטריקס מתקדמות. מערכות הבטיחות המתקדמות מציעות יכולות משופרות ביחס לעבר – מערכת ההתראה על רכב בשטח מת מסוגלת לזהות רכב ממרחק של 70 מטרים כעת ונוספה יכולת ניטור רכב חוצה בנסיעה לאחור, למשל.

סקודה סקאלה 2024
סקודה סקאלה | צילום: סקודה