עם פתיחת שנת 2015 פרסמו אחדים מהיבואנים את המחירונים החדשים של המותגים אותם הם מייבאים. המחירים החדשים אמורים לשקף הן את עדכון המס הירוק והן את השינויים בשערי המטבע, בייחוד הדולר, ביחס לשקל.

עלו, בחלקם, לא הרבה
עדכון נוסחת החישוב של המס הירוק הביאה לייקור מספר דגמים. אלה היקרים שהודחו מקבוצה 2 התייקרו משמעותית. עם זאת, ההתייקרות בפועל ברוב המקרים אינה גדולה, ובלא מעט מקרים נספגה על-ידי היבואנים.

השינויים בשער הדולר אמורים להשפיע בעיקר על הדגמים המיוצרים בארה"ב ועל אלה הנקנים במטבע האמריקאי: הדגמים המיוצרים בקוריאה.
ההתייקרות בשוק הרכב: תמונת מצב
צילום: מנהל
קיה קארנס LX. התייקר ב-3000 שקל

שילוב הנוסחה הירוקה וחיזוק הדולר אכן הביא לעליית מחירים בדגמים קוריאנים, אך כמו במקרה של יונדאי מדובר רק בחלק מהדגמים או הגרסאות ובשיעור של 2%-4%, בין 2000 ל-5000 שקל. דגמי הפנאי שלה לא התייקרו (להוציא גרסה אחת).

קיה עשתה זו קצת אחרת: ייקרה הכל, למעט הגרסה הבסיסית של פיקנטו ששמרה על מחירה, אבל עשתה זאת בשיעור נמוך יותר. וכך, קיה פיקנטו וריו התייקרו ב-1000-2000 שקל, והמשפחתיות סיד ופורטה ב-1000 עד 2000 שקלים כדי להגיע למחיר של 130,000 ו-132,000 שקל למהודרת (ממש כמו ביונדאי). קיה קארנס LX המוזל התייקר ב-3000 שקלים ל-153,000 שקלים.

מעט מזרחה
מחיר הדגמים של מותגי יפן רשם תנודות קטנות ביותר. מיצובישי שמרה על חלק מהמחירים, ואפילו הוזילה אחדים. מאזדה שמרה על מחירים קרובים מאוד ואילו טויוטה העלתה באופן לא משמעותי את מחיר קורולה והוזילה את זה של פריוס.
ההתייקרות בשוק הרכב: תמונת מצב
צילום: מנהל
פולקסווגן ספורטוואן. הוזלה של 10,000 שקל

לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה, הוזילה את ההיברידיות IS300h ו-CT200h (ב-10,000 ו-3000 שקל בהתאמה). כצפוי מחירי GS300h קפצו (ב-30,000-35,000 שקלים) בגלל שינוי מיקום בדירוג הירוק ויציאה מקבוצה 2 רבת ההטבות. בלקסוס ענו בייבוא של גרסה מוזלת שתעלה 340,000 שקל.

להצבעה בתחרות 'אוטו השנה 2015' לחץ כאן

מערבה מכאן
צ'מפיון מוטורוס, יבואנית מותגי פולקסווגן, שמרה על רוב מחירי הדגמים המיובאים על ידה. התייקרות של 1000 שקל נרשמה בראפיד ובגרסאות הבסיס של סקודה אוקטביה ובאיביזה (סיאט). מחיר ליאון (סיאט) עלה בשיעור של 1000 עד 3000 שקל. מנגד, נרשמה הוזלה של 10,000 שקל במחיר פולקסווגן ספורטוואן.

פורד שמרה על מחירי הדגמים האירופאים שלה. פורד פוקוס, שדגם מעודכן שלו צפוי להגיע לכאן, הוצא מהמחירון. הדגמים המיוצרים בארה"ב התייקרו באופן משמעותי; מחיר אדג' עלה ב-7000 שקל והוא נמכר כעת החל מ-256,000 שקל. מחיר אקספלורר הגדול והיקר יותר עלה בסכום הנע בין 13,000 שקל ועד ל-30,000 שקל.
ההתייקרות בשוק הרכב: תמונת מצב
צילום: מנהל
פורד אדג'. סמן להתייקרות האמריקאיות