קיה פיקנטו
אחרי שנת שיא למכוניות הקטנות בישראל, שנת 2014 מסמנת את התגברות התחרות בתחום המיני. ואין זה פלא, כאשר קיה פיקנטו הקטנה הפכה השנה למכונית הנמכרת ביותר בישראל, ברור לכולם מה פוטנציאל המכירות של דגמים אלו וכולם רוצים לקחת חלק בחגיגה.
 
 
 
המתחרה הראשונה, ואולי החזקה ביותר, תגיע כבר בשבועות הקרובים מכיוון חברת האם, יונדאי. זו תהיה המחליפה של יונדאי i10, שתגיע אלינו בדור חדש ומאוד מבטיח שעשה צעד גדול קדימה. אנחנו כבר הספקנו לנהוג עליה בהשקתה בחו"ל, שם גילינו מכונית בוגרת ושלמה באופן מפתיע. אם יונדאי ישראל תצליח להגיע למחירים התחרותיים שהיא יודעת לייצר, אז ה-i10 בפירוש תוכל לסכן את מעמדה של האחות מבית קיה. ה-i10 שתגיע תוצע עם מנועי 1.0 ליטר (66 כ"ס) ו-1.2 ליטר (87 כ"ס) שישודכו לתיבה ידנית או אוטומטית (עם שני המנועים).
 
פיקנטו על הכוונת: מכוניות המיני החדשות של 2014
צילום: מנהל 
יונדאי i10 החדשה. תגיע בקרוב ארצה
 
 
בהמשך שנת 2014 אנחנו צפויים לראות מכונית מיני חדשה של סוזוקי, שבתחילת הדרך עשויה אף להימכר לצד סוזוקי אלטו הוותיקה – המכונית שהדליקה את תחום המיני בזכות מחיר מושך. סוזוקי A ווינד, מכונית תצוגה שנחשפה בתאילנד, היא יותר מרמז עבה לגבי המכונית שתכונה בשווקים רבים אלטו ותהיה גדולה משמעותית מהדגם הנוכחי (הן בבסיס הגלגלים והן באורך הכללי).
 
גם שיתוף הפעולה בין פיג'ו-סיטרואן לטויוטה אמור לחשוף השנה את יורשות ה-107, C1 והאייגו, ונראה שגם הן תגענה לארץ במחצית השנייה של שנת 2014. ייתכן שהשנה נראה גם את פולקסווגן אפ!, האחות שייסדה את משפחת המיני של קבוצת פולקסווגן הכוללת את סקודה סיטיגו וסיאט מיי.
 
פיקנטו על הכוונת: מכוניות המיני החדשות של 2014
צילום: מנהל
פיג'ו 107. דור חדש לשיתוף הפעולה עם סיטרואן וטויוטה יוצג השנה
 
בנוסף, רנו אמורה להציג את הטווינגו החדשה שתחלוק בסיס עם מכונית מבית סמארט ואמורה, כך הבטיחו לנו בעבר אנשי היצרן, להיות הרבה יותר מושכת מבחינת המחיר ולכן גם בעלת פוטנציאל מקומי. ובתקופה האחרונה ראינו שרנו ישראל מסוגלת להציג מחירים תחרותיים, ונשמח אם יעשו זאת גם עם הטווינגו.
 
 
כאמור, במהלך שנת 2014 צפויות להגיע לקטגוריית המיני מספר גדול של מתחרות חדשות. או במילים אחרות, הפיקנטו תצטרך לעבוד השנה הרבה יותר קשה כדי לשמור על ההובלה.