מיני
בשלושת החודשים האחרונים הייתה עסוקה ב.מ.וו, בין היתר, בשחרור פרטים על הדור החדש של מיני קופר. בחודש יולי הציגה היצרנית קונספט שרימז על העיצוב שעתיד לבוא (דומה לעבר), באוגוסט הכריזה על תאריך הצגת הדור החדש (18 בנובמבר) ובתחילת החודש שחררה פרטים על המנועים החדשים שישרתו את הדגם. כעת, מספרת היצרנית על מערכות העזר והבטיחות שאיתן יוצע הדור החדש של המיני.
בדור החדש, תשלב מיני מערכות עזר לנהיגה ומערכות בטיחות אקטיביות, כאלו שעד היום היו נפוצות בעיקר במכוניות מסגמנטים גבוהים יותר. מי שזוכה למרבית תשומת הלב היא מערכת תצוגה עילית חדשה בעלת צג צבעוני. המערכת תספק לנהג נתוני מהירות הנסיעה, המהירות המותרת בקטע כביש נתון, הוראות ניווט והתראות על סכנות בדרך. בנוסף, למיני תהיה מערכת בקרת שיוט אקטיבית, שתדע להאט ולהאיץ בהתאם למהירות כלי הרכב סביבה, ובמקביל תתריע לנהג (דרך התצוגה העילית) על כלי רכב שמהווים סיכון (מזגזגים או כאלו שעומדים בצד הדרך למשל). במהירויות נמוכות (עד 60 קמ"ש), תיכנס לפעולה מערכת "בטיחות עירונית". המערכת תסרוק את הדרך ותזהה הולכי רגל או סכנות אחרות (כמו רכב שבלם בפתאומיות), ובמידת הצורך תדע לעצור את הרכב ללא התערבות הנהג כדי למנוע תאונה. בשעות הלילה, חיישני תאורה ידליקו את אורות הדרך הגבוהים כדי לספק לנהג שדה ראייה טוב יותר, אך בנוסף, תדע המיני לעמעם אותם אוטומטית במקרה והיא תזהה כי ישנו כלי רכב נוסף מלפנים כדי למנוע סנוור של אותו נהג. כל המערכות שהוזכרו יסתמכו על מידע ויזואלי שיתקבל ממצלמה שתותקן על השמשה הקדמית. בנוסף, תוצע מערכת חנייה אוטומטית, לראשונה בתולדות הדגם.
מיני קופר הבאה רוצה להיות גדולה בבטיחות
צילום: מנהל
מערכת "בטיחות עירונית". מזהה הולכי רגל
כרגע, מיני לא מפרטת אילו מהמערכות יוצעו כסטנדרט ואילו יהיו אופציה בתוספת תשלום. המערכות שהציגה היצרנית, ברובן, לא ייחודיות למיני ונראו בעבר במכוניות אחרות. אך זו הפעם הראשונה שכולן מופיעות במכוניות קטנה כל כך (גם אם יוקרתית) והדבר (אולי) מספק לנו הצצה לדור הבא של מכוניות הסופרמיני העממיות, מבחינת אביזרי בטיחות כמובן.

ההצצה לתא הנוסעים מאפשרת לנו להתרשם קלות מעיצוב התא של המיני החדשה. הדבר הראשון (והעיקרי) שבולט הוא, ככל הנראה, וויתור על מד המהירות המרכזי – אחד מסימני ההיכר של המיני. במקומו יופיע צג מידע ותפעול למערכת המולטימדיה של המכונית. מעבר לכך, ניתן להבחין בפקדים שעל גלגל ההגה ששמרו על צורתם ו...זהו. כאמור, המיני החדשה תוצג בחודש נובמבר הקרוב. אלינו היא צפויה להגיע ברבעון הראשון של שנת 2014.