פס ייצור של פיג'ו-סיטרואן
תכנית ההבראה האינטנסיבית של ג'נרל מוטורס לחברת-הבת שלה, אופל, יוצאת לדרך. השבוע, מכריזה היצרנית הגרמנית על הצעד הבא במסגרת שיתוף הפעולה המדובר שלה עם קונצרן PSA הצרפתי, המאגד את פיג'ו ואת סיטרואן. המכונית הבאה שבדרך – מיניוואן קומפקטי שיתבסס על פלטפורמת סופרמיני ויחידות הנעה של PSA וייוצר במפעל של ג'נרל מוטורס בספרד.

נכון לעכשיו, אין הרבה מידע ממשי על הדגם הצפוי. בעוד ההיגיון אומר שהדגם החדש יעשה שימוש בפלטפורמת הסופרמיני הקיימת של פיג'ו וסיטרואן, המשמשת בין השאר את ה-208 ואת ה-C3 – בעבר הוזכר גם פיתוח של פלטפורמת סופרמיני חדשה שתשמש, בין השאר, את הדור הבא של אופל קורסה. קשה, אם כך, לנחש באיזה בסיס ישתמש במיניוואן הקומפקטי החדש, שקרוב לוודאי יחליף את אופל מריבה.
לדברי החברות, הדגמים ישמרו את הזהות של כל חברה. זאת אומרת שבניגוד למיזמים משותפים, כמו שלישיית 107-אייגו-C1, הדגם המשותף החדש ייהנה מעיצובים שונים בהתאם למותג.
את המנועים, כאמור, יספקו הצרפתים. אך לעת עתה, היצרניות אינן מפרסמות מידע על המנועים המיועדים.

בפרסום המשותף של ג'נרל מוטורס ו-PSA נאמר שהמיניוואן הקומפקטי החדש צפוי לעלות על כבישי העולם במחצית השנייה של 2016. בהתחשב בתוכניות השאפתניות עבור אופל, המצהירות על 23 דגמים ו-13 מנועים חדשים עד לאותה שנה – ייתכן ונזכה לראות פירות ראשונים למיזם המשותף עוד לפני כן.