מינרווה J.M בראבזוןסביר להניח שמעטים מכם זוכרים את יצרנית המכוניות הבלגית מינרווה (Minerva, על שם אלת החוכמה, המלחמה ועוד כמה דברים במיתולוגיה הרומית), שנוסדה אי-שם ב-1897. זה, כנראה, בגלל שהיא אינה פעילה מזה כ-60 שנה. בימי הזוהר שלה, מינרווה הייתה ידועה בייצור מכוניות יוקרה שהיו חביבות הקהל בקרב אנשי מלוכה. מאתר החברה כיום עולה כי למינרווה הייתה פעילות ב-20 מדינות שונות, וש-6,800 עובדיה (במרוצת השנים, כך נראה) היו אחראים לייצורן של 50,000 מכוניות בסך הכל. ואז באה המלחמה הגדולה וכמו הרבה חברות אחרות, גם מינרווה נאבקה לשרוד, עד שסגרה שעריה לבסוף בשנות ה-50'.

כעת, כ-50 שנה לאחר מכן, מועלה המותג מן האוב על-ידי צמד חברים בעלי חזון. חזון עיצובי והנדסי למכונית-על חדשה שתעשה שימוש במיטב הטכנולוגיה המודרנית ותעמיד נתונים שישתוו לאלו של השחקנים הגדולים של היום – ויש הרבה כאלו. וכך אנחנו מגיעים להדמיית המחשב שלפניכם. השם הרשמי שלה הוא מינרווה J.M בראבזון (Brabazon), על שם קצין בריטי וחלוץ בעולם הטייס, שגם זכה במרוץ מכוניות – עם מכונית של מינרווה, כמובן.

כפי שכבר אמרנו, התחרות בתעשיית מכוניות-העל קשה. מצד אחד, מותגים מוכרים כמו פרארי, פורשה ומקלארן, ממשיכים להשקיע מיליונים בפיתוח ובמציאת גבולות חדשים לטכנולוגיה. מצד שני, מותגים חדשים יחסית כמו קוניגסג (Koenigsegg) ופאגאני (Pagani) ממשיכים לצוץ ולהציג עיצובים מרשימים וטכנולוגיות מתקדמות. קשה שלא להרים גבה למשמע ההצהרות השאפתניות (ויש שיאמרו יומרניות) של מינרווה – שטוענת למחקר וניסיון רב בתחומים כמו פורמולה 1 ותעופה. הצהרות שמדברות על הנעת כלאיים עם מנוע V12 כפול-מגדשים וצמד מנועים חשמליים שיספקו את הכוח לגלגלים הקדמיים. הצהרות שמדברות על יחס של 1:1 של כ"ס לק"ג. הצהרות למהירות מירבית של למעלה מ-400 קמ"ש. ולנו, לנו יש הדמיית מחשב.

אז הבטחות לחוד ומעשים לחוד, אבל אנחנו בכל זאת מפרגנים ליצרנית שקמה לתחייה. אנחנו אוהבים אקזוטיקות ותמיד שמחים לעוד – על הכביש, בפוסטר שעל הקיר ובעזרת השם גם בחנייה. ימים יגידו אם למינרווה המשאבים והיכולת להצטרף למועדון היוקרתי.