פורד פוקוס סטיישןשוק הרכב הישראלי ממשיך להתכווץ. בחודש שחלף ירד השוק ב-15% ביחס לאפריל 2011 כשסך המסירות לאותו החודש מסתכמים ב-14,401 כלי רכב. כמעט 70% מהמותגים הנמכרים בישראל נחלשו בחודש שחלף, כשהבולטות ביניהן הן סובארו (81%-) מאזדה (78%-) ומיצובישי (73%-). עבור סובארו למשל, מדובר בשפל של ממש כשרק 76 מדגמיה נמסרו במהלך אפריל. גם בחישוב מצטבר מתחילת השנה מצב השוק אינו מזהיר; רק 73,525 כלי רכב עלו על כבישי ישראל בשנת 2012 – נתון נמוך בלמעלה מ-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

ממשיכה להוביל את הטבלה ובפער ניכר היא יונדאי עם 2,100 מסירות באפריל. אמנם מדובר בירידה של 1% ביחס לאפריל 2011, אולם במצטבר מתחילת השנה, יונדאי עלתה ב-14% בעוד השוק ירד ב8%. במקום השני נמצא את קיה המזנקת ב-69% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת עוד לפני הגעת האופטימה החדשה והסיד החדשה (בה נהגנו לאחרונה בכבישי ספרד) שסביר כי יספקו זריקת מרץ לנתוני המכירות של המותג הקוריאני. סוגרת את השלישייה היא פורד, המבצעת קפיצה מטאורית של 237% ביחס לאפריל אשתקד. גם בסיכום מצטבר מתחילת השנה פורד מציגה את הזינוק הגבוה ביותר באופן משמעותי כשבנוסף היא גם מתברגת לפני קיה במקום השני בדרוג הכללי.

בשוק היוקרה, לפחות השלישייה הראשונה משדרת "עסקים כרגיל". אודי מובילה את הטבלה עם 134 מסירות ועלייה של 35% ביחס לאפריל 2011. ב.מ.וו ומיני מדורגות אחריה עם 108 מסירות ועם זינוק של 108% במסירות ומרצדס סוגרת את השלישייה עם 65 מסירות – עליה של 65% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. גם בחישוב מצטבר מתחילת השנה השלישייה הזו ממשיכה להוביל ולהתחזק בעוד כלל השוק ממשיך להתרסק. מלבד השלישייה הזו יתר יצרניות היוקרה אינן מלקקות דבש; וולוו וביואיק, ממובילות הסגמנט בעבר, ממשיכות להיחלש (עם ירידה של 52% ו-31% בהתאמה), וכך גם המצב אצל אלפא רומיאו (45%-) לקסוס (54%-) קאדילק (6%-), אינפיניטי (36%-) ופורשה (67%-).
מסירות אפריל 2012*:
מסירות אפריל 2012: השוק ממשיך להידרדר
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב