פולקסווגן אפ!באופן ברור ושאינו משתמע לשני פנים, העיר פרנקפורט נכבשה על-ידי פולקסווגן אפ! (!up). המכונית הזו כיכבה בשפע כרזות ברחבי העיר, על שערי המגזינים וגם כמובן הציגה נוכחות גדולה ביותר בתצוגה של פולקסווגן. היצרנית, שהתחילה כ"רכב העם", חוזרת לשורשים. והפעם, מבטיחים לנו קברניטי הקונצרן, הקטנה באמת תהיה עממית. הם גם מספרים לנו בתערוכה מדוע בחרו לוותר על ההנעה האחורית שהייתה למכונית התצוגה המקורית.

"השאלה הראשונה שמרטין (וינטרקורן, מנכ"ל פולקסווגן א.ש.) ואולי (אולריך הקנברג, האחראי בקבוצה על הפיתוח) שאלו אותי הייתה 'האם נוכל לעבור להנעה קדמית ולשמור על הפרופרציות של המכונית?'", כך מסביר לי וולטר דה סילבה, ראש מחלקת העיצוב של הענקית הגרמנית. "אמרתי שרק החזית תשתנה מעט, ואכן כך היה. זה לא שינה כלום במכונית וזר לא יבדיל. זו המכונית הקטנה ביותר שתכננתי בקריירה שלי וזה היה מאוד קשה, כשהמידות קטנות המורכבות מאוד גבוהה".

האם נעזרתם בג'וג'ארו שמתמחה במכוניות קטנות?
"באותה תקופה הוא עוד לא היה חלק מהקבוצה, אבל הוא עבד תחת חוזה וגם הוא הגיש הצעה. אבל העיצוב שלנו נבחר. מבחינת מראה יש שני אלמנטים שבאים מהעבר: הקורה האחורית הרחבה בהשראת הגולף והחזית שמתקשרת עם החיפושית".
כך ויתרה פולקסווגן אפ! על הנעה אחורית
צילום: מנהל
פולקסווגן אפ!, תמונה משפחתית
האם אתה מרגיש שהקטנות חוזרות לאופנה?
"השוק הזה גדל בייחוד בדרום אירופה ובמזרחה, אבל גם בערים הגדולות, ואנחנו צריכים להיות שם ולהציג הרבה גרסאות. זו משפחה חדשה".

כאן מצטרף לשיחה אולריך האקנברג, חבר הנהלה בכיר והאחראי לפיתוח בקבוצת פולקסווגן. "מדוע האפ! כל כך חשובה לנו פתאום? שוק המיני גדל והוא מאוד תחרותי. הלופו שהצענו בעבר התבססה על הפולו, ולכן הייתה יקרה מדי ולא רווחית עבורנו. באפ! יכולנו להתחיל מנייר לבן ולכן נהיה תחרותיים גם מול יונדאי וטויוטה. נבנה אותה בברטילסבה וכשהיא תצא לסין, ברזיל, הודו וכו', היא תיבנה שם כדי להיות תחרותית.
"הייתה לנו חבילה טובה מאוד עם ההנעה האחורית, אבל אז היינו צריכים מנוע ותיבה שלא היו לנו במכוניות אחרות, וכלכלית היה נכון יותר לעבור להנעה קדמית. כך נוכל לשלב יחידות כוח מפלטפורמת ה-MQB החדשה. בכל מקרה, זו תהיה משפחה עם אישיות משלה: תהיה גרסת חמש דלתות דומה ויהיו אחיות גדולות יותר".