מצלמת מהירות
מצלמות המהירות החדשות, פרויקט א'3, יוצבו בכבישים בהם נרשם ריבוי תאונות קטלניות – כך מבטיחים שרי התחבורה ובטחון הפנים. השניים נפגשו אתמול (ב') במטרה לתאם מה שהם מגדירים כחזית אחידה מול משרד האוצר, במטרה למנוע את הקיצוץ בתקציב משטרת התנועה. כמו כן, השניים ציינו כי המצלמות יוצבו רק בכבישים "אדומים", בהם נרשם מספר נפגעי תאונות גבוה יחסית "ולא בכבישים מהירים, שיכולים רק להעשיר את קופת המדינה." כך נכתב בהודעה לעיתונות.
פרויקט מצלמות המהירות אמור היה להיות מתוקצב על-ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אלא שבכך ייגרם למעשה קיצוץ בתקציב משטרת התנועה. שר התחבורה, ישראל כץ, והשר לבטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ, דורשים כי התקציב לא ייגרע ממשטרת התנועה, מה שידרוש את הגדלת תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, או מימון תוכנית א'3 באופן נפרד על-ידי משרד האוצר.
לדברי השר כץ, בישיבה עם השר אהרונוביץ הוחלט כי המימון לתפעול המצלמות לא יגיע מתקציב הרשות, וכי זו תעביר השנה למשטרת התנועה 65 מיליון שקל כמתוכנן, ו-100 מיליון שקל בשנה הבאה. לדברי השר אהרונוביץ, "הכנסת מצלמות האכיפה יחד עם הכנסת משטרת התנועה לערים ואכיפה מוגברת בכבישים בינעירוניים, תוכל להקפיץ את מדינת ישראל מדרגה במלחמה בתאונות הדרכים".