הקונספט Kee של קיה, מ-2007. ישמש ככל הנראה השראה עיצובית לקופה המתוכננתקיה מתכננת להציג קונספט של קופה בסגנון אודי A5 בתערוכת פרנקפורט הקרובה, כך מצוטטים מקורות מתוך החברה על-ידי מספר גופי תקשורת באירופה ובארה"ב. מעל לבימות פרנקפורט בספטמבר תוצג ככל הנראה הגרסה הראשונה של המכונית, כאשר ככל הנראה תחלופנה עוד 2 תערוכות רכב (כנראה דטרויט וז'נבה 2012) בהן תוצג בכל פעם ואריאציה מתקדמת ובשלה יותר של הקונספט, עד לשלב הייצור.

עבור קיה לא מדובר בעוד להיט מכירות בפוטנציה או עוד אחת מליין המכוניות הסטנדרטי. בקיה נהנים כיום מהצלחה חסרת תקדים והעולה מעבר לכל תחזיותיה, עם ליין דגמים רחב ומגוון ומכירות שנתיות שהגיע לכדי 2.5 מיליון מכוניות – יותר מכפול ממה שקיה מכרה לפני 4 שנים בלבד. לדעת קברניטי החברה-בת הצעירה ועממית יותר של יונדאי, הגיע הזמן להציג מכונית מושכת תשומת לב, אטרקטיבית ודינאמית, יותר מסיבות תדמיתיות ובניית מותג – לא פחות מסיבות מסחריות/כלכליות גרידא.
כבר לפני מספר חודשים סיפרנו לכם אודות הרצון של קיה להציע קופה יוקרתית, עת סחט מידע זה כתבנו אלי שאולי מבכירי החברה, במהלך תערוכת ז'נבה. אותה הקופה תהיה למעשה אחות תאומה-לא-זהה ליונדאי ג'נסיס ומכונית התצוגה הוותיקה Kee מ-2007 מועמדת כאפשרות סבירה לשמש לה מודל עיצובי. העיצוב הסופי, כך מדווח ממקורות שונים, יבוצע בשיתוף פעולה בי"ל שיכלול את מרכזי העיצוב והפיתוח של קיה בסיאול, בפרנקפורט ובקליפורניה.

"אנחנו בדרך הנכונה" סיפר יו"ר קיה האנק לי לאחרונה. "אבל, עכשיו חשוב לנו מאוד לחזק את כוח המותג. קונספט של קופה יוקרתית ומושכת תעזור לנו בכך אך בכדי להגיע לנוסחה הנכונה ביותר ניקח את הזמן, נבחן לא מעט רעיונות ואפשרויות לפני שנקבל החלטה סופית בדבר ייצור". הקופה המיועדת מצטרפת לרודסטר במתוכננת על-ידי קיה – מתחרה במאזדה MX5 – ולאופציה החשמלית של הוונגה ששתיהן מתוכננות להגיע ב-2013-14. "מפעלינו באירופה, סין, ארה"ב וקוריאה עובדים במלוא התפוקה" אמר הבוס של קיה באירופה, פול פילפוט. "האתגר הגדול של קיה בתקופה הקרובה היא למצוא את יכולת הייצור הנוספת הדרושה לנו כיום"... אכן, צרות של עשירים.