למבורגיני אסטוק. בדרך?למרות שמעולם לא הצהירה רשמית על הכוונה לייצר סדאן מפוארת, ציפו רבים שבעקבות השקת מכונית התצוגה המרשימה אסטוק בסוף 2008, לא יחלוף זמן רב מדי עד שלמבורגיני תציג גרסה סדרתית של הסופר-סדאן שלה. בינתיים הזמן חלף, העולם נקלע למשבר כלכלי שטרף את הקלפים ונראה כי "הסדאן האולטימטיבית" של למבורגיני נותרה כחלום נשכח.

אולי זו אסטרטגיה המגיעה מלמעלה, מבעלת הבית של למבורגיני, פולקסווגן, ואולי זו הצלחת פורשה פאנאמרה שמעלות מן האוב את פרויקט האסטוק, אך לאחרונה שוב רצות שמועות בדבר תוכניות לייצור סדרתי של הסדאן החזקה. הרמז העבה ביותר הגיע זה מכבר מ"פליטת פה" של יו"ר למבורגיני, סטפן ווינקלמן, שצוטט כאומר ש"הגיע הזמן לדגם שלישי בלמבורגיני (נוסף על המורצ'ילאגו והגייארדו, ד.ש.) וזה בהחלט יוכל להיות בעל ארבע דלתות". מאחר ורכב שטח לא בא בחשבון עבור למבורגיני, כחלק ממדיניות פולקסווגן, מה שנותר זו תצורת סדאן, והאסטוק נמצאת כבר כברת דרך משמעותית בהליך פיתוחה.

כרגע לא ברור למתי מתוכננת השקת הגרסה הסדרתית, אם בכלל, כמו גם המפרט הטכני והמחירים. הערכות עבר דיברו על התחלה של כ-150,000 דולר ויחידות כוח בהן ה-V10 של למבורגיני, בנפח 5.2 ליטר ו-550 כ"ס. ייתכן שתוצע מלבד הנעה אחורית גם גרסת הנעה כפולה, ומגוון מנועים שיכלול הן את השריריים המוכרים מלמבורגיני והן יחידות נוספות מהמדף של החברה-האם. דיזל ככל הנראה לא ישכון בחרטום הסדאן של למבורגיני, אך יחידת כלאיים בהחלט באה בחשבון בעתיד הרחוק יותר.

הסדאן של למבורגיני – שוב, אם תיוצר – תתחרה כמובן בפורשה פאנאמרה, אסטון מרטין ראפיד ומאזראטי קוואטרופורטה הבאה.