לפני כחודש עדכנו אתכם בכל הפרטים הידועים לנו אודות ב.מ.וו סדרה 5 הבאה ועתה, עם הצטברות מידע נוסף, מגיע העדכון האחרון גם אליכם. תמונות ריגול אחרונות יחד עם עוד נתונים ומידע מאפשרים ניתוח טוב יותר לגבי זהותה ופרטים על סדרה 5 הכל-חדשה שעיקרם: ייתכן שנראה השקה עוד במהלך שנה זו, וזאת בניגוד לתחזיות קודמות שדיברו על אמצע 2010.

כזכור, מדובר במכונית חדשה לגמרי ולא במתיחת פנים לדגם היוצא. היצע המנועים יתבסס על זה של סדרה 7 החדשה , שני מנועי בנזין בעלי 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים ומגדש טורבו עם 306 כוח סוס ומנוע 8 צילינדרים בנפח 4.4 ליטרים וצמד מגדשי טורבו, המפיק 407 כוחות סוס. מנוע דיזל משושה צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים מהדור החדש של ב.מ.וו. יוצע אף הוא ההספק מירבי של 245 כוח סוס יאפשרו ביצועים מצויינים. גרסת M5, חזקה יותר מהנוכחית כמובן, תוצג לקראת 2012 תיבות ההילוכים תהיינה ידניות 6 מהירויות או אוטומטיות טיפטרוניק 6 מהירויות ו-7 מהירויות מהסדרה 7 החדשה. שמועות על גיר ZF בעל 8 הילוכים מסתובבות ברשת

אורכה של המכונית יגדל ב-2 ס"מ ל-486 ס"מ אולם בסיס הגלגלים יתארך ככל הנראה בלא פחות מ-8 ס"מ, ויגיע ל-297 ס"מ. בשילוב גובה נמוך במעט נקבל מכונית בעלת צדודית ומראה ספורטיבי יותר. המראה הספורטיבי ייתמך במנועים החזקים ובתיבות ההילוכים מחד ובמרכב קל יותר מאידך. שימוש נרחב יחסית באלומיניום יחד עם סיבי פחמן בגרסאות הבכירות והחזקות יותר ייאפשר זאת. שילוב של תת שילדה מאלומיניום מקדימה ומתכת מסורתית ביתר חלקי המכונית מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית והגנה מירבית על הנוסעים יחד עם חסכון במשקל. מערכות בטיחות ונוחות רבות תכללנה במכונית. בינהן נמנה שיפור נוסף של ה-iDrive, בלם חניה אלקטרומגנטי, היגוי אקטיבי ושאר הירקות מבית ב.מ.וו.

חשיבות המכונית לב.מ.וו ברורה. בעוד שמרצדס E החדשה כבר מתגלגלת לה ברחובות ואודי A6 עברה מתיחת פנים החדשה האחרונה נושאת את השם 5 הייתה הצגת ה-GT, אולם זו מבוססת בכלל על ה-7 החדשה. בהיותה אחת ממכוניות הסלון הטובה בעולם, או הטובה בהן, ההשקה הצפויה (אולי כבר) לקראת סוף שנה זו תהיה בהחלט דבר שיש לחכות לו.