למי שעוקב אחר הענק הגרמני, הידיעה הבאה לא תבוא כהפתעה גמורה. למרות המצב הכלכלי הקשה בכלל ובשוק הרכב בפרט, ממשיכה קבוצת פולקסווגן להתחזק. אחרי חציון ראשון מוצלח (למעט ירידה במכירות סיאט), וסיכום שנתי מוצלח אף הוא, הגדילה הקבוצה ברבעון הראשון של 2009 חלקה בשוק הרכב העולמי ל-11 אחוז ובשוק רכבי הנוסעים ל-7.4 אחוזים. למרות העלייה בחלק בעוגה, חוותה הקבוצה ירידה של 11.4 אחוז בהיקף המכירות אולם בזכות (משהו טוב יצא מזה...) ירידה של 20 אחוז בהיקפי המכירות העולמי בכללם, עלה חלקה היחסי.
אם נדבר במספרים הרי שקבוצת פולקסווגן ללא משאיות סקניה (תשעה מותגים סך הכל) מכרה 1.39 מיליון כלי רכב, לא מעט בזכות תמריצי ממשלות שונות (גרמניה, סין וברזיל אשר בשלושתם עלו המכירות ב-44 אחוז!), מגוון רענן וצעיר יחסית (גולף, שירוקו ואודי Q5 חדשות רק כדוגמאות) ונוכחות בכל השווקים המתפתחים. מגוון של כ-180 כלי רכב העונה כמעט על כל טעם וכיס מסייע לשמר את לקוחות החברה ולהגדיל היקפי מכירות גם בתקופות מיתון.

באירופה הגדילה הקבוצה את חלקה מ-18.6 ל-20.6 אחוז כאשר בארה"ב ירדו מכירותיה של הקבוצה (המיוצגת ביבשת החדשה ע"י אודי ופולקסווגן) ב-19.3 אחוז מול שוק אשר התכווץ ב-38.4 אחוז, הצלחה בכל קנה מידה.

טויוטה, הענק המועמד להדחה, טרם פרסמה עדכון לתחזיות שלה אולם הערכות בשוק מדברות על מכירת 1.23 מיליון כלי רכב ברבעון הראשון, ואם הערכות אלו תתממשנה הרי שטויוטה הופכת לסגנית. אין זה מפתיע בהתחשב בכך ששניים מהשווקים המרכזיים של טויוטה הם ארה"ב (ירידה של 38.4 אחוז כאמור) ויפן (ירידה של 24 אחוז הרבעון), השווקים אשר נכוו ביותר במשבר הנוכחי.

הנהלת בעלת הבית, פורשה, בוודאי מחככת ידיה בהנאה.

אגב, הנהלת פולקסווגן קבעה את 2018 כשנת היעד להפוך לקונצרן הרכב הגדול בעולם. נראה שיהיה צורך לעדכן את התוכניות הרב שנתיות...