במרבית העולם המתורבת היא נקראת לגאסי וכך מוכרת השושלת מאז הצגתה לראשונה ב-1989. אצלנו היא ידועה בשנים האחרונות כ-B4, אבל זו עדיין – בואו נקרא לילד בשמו – לגאסי. ועכשיו היא כבר קשישה במונחים מודרניים: הדור הנוכחי הוצג ב-2003, ובשנה הבאה הוא צפוי להחלפה. מבט על המצפה לנו קיבלנו עכשיו בתערוכת דטרויט, כאשר סובארו הציגה את ה"לגאסי קונספט" (לאחר תמונת-טיזר ששוחררה לפני קצת פחות מחודש).
הקווים הכלליים נראים איכשהו מוכרים: לפחות בעיני כותב שורות אלו יש משהו מאד לקסוס IS בצורה הכללית (מה פתאם הפכה לקסוס, אלופת העיצוב האנונימי, למקור-העתקה? גם הפנסים הקדמיים של ה-E-קלאס החדשה נראים כאילו נלקחו הישר מהלקסוס GS), והגריל מזכיר לא במעט את ה... טויוטה היילקס המעודכנת (היתכן כי טויוטה, השותפה בפוג'י – חברת האם של סובארו – כבר הספיקה להשפיע? אנו בספק...). דווקא אל ה-B4/לגאסי הנוכחית קשה למצוא קשר עיצובי כלשהו. הפנסים הקדמיים שאותם הזכרנו בדיווח הקודם בהחלט מקוריים ומקנים למכונית נוכחות, שפרט לכך – לא בטוח שיש לה.
תערוכת דטרויט: סובארו לגאסי קונספט: B4, הדור הבא
צילום: מנהל
הממדים גדלו, כצפוי, בהנחה הסבירה שמה שאנחנו רואים כאן מייצג מבחינה זו את המכונית הסדרתית. בסיס הגלגלים הוא 2.75 מ', תוספת נאה של 8 ס"מ, ואילו האורך הכללי גדל ב-13 ס"מ, ל-4.80 מ'. גם ברוחב חלה צמיחה נאה של 8 ס"מ ובגובה – תוספת של 6 ס"מ. אפשר להניח, אם כן, כי המכונית תהיה מאד מרווחת.
בצד המכני והאבזורי קשה להגיע למסקנות מועילות על סמך מכונית התצוגה, שמצויידת במנוע הבוקסר 3.6 ל' מהטריבקה (והנעה כפולה סימטרית, מיותר לציין). רוב תפעול הרכב מתבצע באמצעות מסכי מגע, עם מעט מאד מתגים ומנופים מכניים. צגים צבעוניים בגב המושבים הקדמיים מספקים בידור ליושבים מאחור, להם שליטה נפרדת על הבידור המוצג להם.
הלגאסי החדשה בגרסתה הסדרתית צפויה לראות אור ביוני הקרוב – בדיוק 20 שנה אחרי השקת הלגאסי המקורית.