לנד רובר מרחיבה את היצע הדגמים של תת-המותג היוקרתי שלה, ריינג' רובר, עם דגם חדש בשם 'וולר' (Velar). מקור השם הוא במילה האיטלקית 'Velare', שמשמעותה "כיסוי" או מעטה"; בשנת 1969 הכינוי הזה שימש כשם קוד עבור פרויקט פיתוח של לנד רובר, שלימים הוביל ליצירת הריינג' רובר המפורסם.
הדגם החדש ממוצב בין ה'איווק' לריינג' רובר ספורט, כשהוא אמור להתחרות בכלים כגון פורשה מקאן וב.מ.וו X4, ו'לגנוב' לקוחות גם מקהל היעד של כלים כמו X6 ו-GLE קופה.

נראות מעורבת
אם היו מבקשים מאיתנו לדמיין איך יראה הילד של איווק וריינג' רובר ספורט – כנראה שזה מה שהיינו מדמיינים. הדמיון המשפחתי ברור, וגם המידות "באמצע" – הוולר נמוך מהספורט ורחב מהאיווק. חישוקי ה-"22 (תוספת בתשלום) שנראים בתמונות תורמים למראה קומפקטי וספורטיבי. הבריטים מוסרים כי ניתן דגש על אווירודינמיות בעיצוב הדגם, ומתגאים במקדם הגרר הנמוך ביותר בתולדות המותג 0.32Cd – נתון לא נמוך במיוחד באופן כללי, שמעיד בעיקר על כך שבעבר הם לא ממש התייחסו לעניין.
אריסטוקרט נולד: ריינג' רובר 'וולר'
צילום: מנהל
תא הנוסעים גם הוא לא מבשר מהפכה, אך לוקח את העיצוב המסורתי של דגמי לנד רובר העדכניים צעד אחד קדימה, עם מתגים בודדים וצג מגע רחב בגודל "10 שדרכו ניתן לתפעל את רוב המערכות. הוולר מציע מקום לחמישה, שאת מטענם יכיל תא מטען בנפח 632 ליטרים.
אורכו של הוולר הוא 480 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ, גובהו 166.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו הוא 287 ס"מ. לשם השוואה, הנתונים ביגואר F-pace הם 473 ס"מ, 194 ס"מ ו-165 ס"מ בהתאמה; למרות שבסיס הגלגלים זהה ל-F-pace, וגם שאר המידות די דומות, לא נמסר רשמית על קשר הנדסי בינם (כזכור, יגואר ולנד-רובר שייכים לאותה קבוצה).
ברוח התקופה, בלנד רובר מוסרים כי בוולר נעשה שימוש נרחב באלומיניום וסגסוגות קלות, במטרה לאפשר יצירת מרכב קשיח יותר לפיתול וקל יותר. המשקל נע בין 1,829 ק"ג ל-1,959, בהתאם לגרסאות.
אריסטוקרט נולד: ריינג' רובר 'וולר'
צילום: מנהל

מנוע והינע
הדגם החדש מוצע עם מנועי בנזין ודיזל (המוכרים מדגמי לנד רובר/יגואר), המשודכים בכל גרסאותיהם לתיבות אוטומטיות (מתוצרת ZF) עם 8 הילוכים; ההנעה כפולה, כמובן.
בגזרת הבנזין, גרסת הכניסה מציעה מנוע טורבו בנפח 2.0 ל', המפיק 247 כ"ס ו-37.2 קג"מ; זה טוב להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. צריכת הדלק המוצהרת למנוע זה היא 13 ק"מ/ל'.
גרסה חזקה יותר של מנוע ה-2.0 ל' מפיקה 295 כ"ס ו-40.7 קג"מ; לא נמסרו נתוני האצה וצריכת דלק לגרסה זו, שתוצע רק לקראת סוף השנה.
בפסגת ההיצע נמצא מנוע V6 בנפח 3.0 עם מגדש-על, המפיק 374 כ"ס ו-45.8 קג"מ. איתו אורך המאוץ הקלאסי למאה 5.7 שניות. בגרסה זו, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש וצריכת הדלק הרשמית היא 10.6 ק"מ/ל'.
היצע הדיזל מתחיל עם מנוע 2.0 ל' בשתי גרסאות הספק: 177 כ"ס עם 43.8 קג"מ, ו-236 כ"ס עם 51 קג"מ. בגרסה הראשונה, הוולר מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות וצורך ליטר אחד לכל 18.5 (נתון יצרן) ק"מ, כשבגרסה החזקה יותר הנתונים הם 7.3 שניות ו-17.2 ק"מ/ל' בהתאמה.
אריסטוקרט נולד: ריינג' רובר 'וולר'
צילום: מנהל
הגרסה הבכירה והחזקה בגזרת הדיזל מצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ל', המפיקה 295 כ"ס ו-71.3 קג"מ. זו מאיצה את הוולר מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות בלבד בדרך ל-241 קמ"ש מרביים, כשצריכת הדלק הרשמית היא 15.6 ק"מ/ל'.
בגרסאות הבכירות של מנועי הבנזין והדיזל, הוולר מצויד בקפיצי אוויר כסטנדרט, שאר הגרסאות מצוידות בקפיצי סליל. מרווח הגחון הוא 213 מ"מ עם קפיצי הפלדה, ועד 251 מ"מ עם קפיצי האוויר.
כיאה לקטגוריה, הוולר מצויד במערכות בטיחות מתקדמות, בהן בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
לנד רובר תחל בשיווק הוולר ברחבי העולם לקראת חודש ספטמבר הקרוב. מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר בישראל, נמסר למערכת "אוטו" כי אין עדיין צפי רשמי להגעתו של הדגם לישראל.