פורשה מקאן, רכב הפנאי הקטן והזול ביותר של יצרנית מכוניות הספורט, יהפוך לרכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג - כך נמסר מהיצרנית בהודעה רשמית. המעבר להנעה נקייה יחול עם הצגת הדור החדש של הדגם, בתחילת העשור הבא.

המקאן, שמשווק גם בישראל, הוצג לראשונה בסוף שנת 2013 ועבר מתיחת פנים רק לאחרונה, בסוף 2018. הוא משווק כיום בגרסאות טורבו-בנזין ארבעה ושישה צילינדרים עם עד 354 כ"ס, לאחר שפורשה החליטה להפסיק כלל ייצור גרסאות דיזל. בשלב זה לא ברור האם יוצעו גם גרסאות בנזין של המקאן הבא, לצד הדגם החשמלי.

לפי היצרנית, המקאן החשמלי ייוצר במפעלה בליפציג, כחלק מתוכנית במסגרתה פורשה תשקיע שישה מיליארד יורו בפיתוח מכוניות מחושמלות עד 2022. התוכנית קובעת גם יעד לפיו עד 2025 לפחות 50% ממכוניות המותג יתאימו לחשמול (באמצעות שילוב בנזין וחשמל או חשמל לבדו).

פורשה מקאן הבא יהיה חשמלי
פורשה מקאן. הדור הבא - חשמלי

לפני תחילת ייצור המקאן הבא, בסביבות 2021, פורשה תציג את המכונית החשמלית הראשונה שלה - הטאייקאן (Taycan). זו תוצע בגרסת סדאן וגם כקרוסאובר-סטיישן תחת השם טייקאן קרוס טוריזמו (Cross Turismo). שיווקה צפוי להתחיל בסוף השנה בגרסת הסדאן וכשנה לאחר מכן, ב-2020, במרכב סטיישן.