אחרי סדרה 1 החדשה, ב.מ.וו מרחיבה את היצע הדגמים שלה עם הנעה קדמית ומציגה את ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה (Gran Coupe), סדאן עם גג נמוך שתהיה אלטרנטיבה מסוגננת לסדרה 1 סדאן העתידית. בכך היא תשים על הכוונת את מרצדס CLA, בעוד הסדרה 1 סדאן (שעד הצגת הדור החדש שלה המיועד גם לאירופה, מוצעת רק בסין) מתמקדת ב-A-קלאס סדאן.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה מבוססת על אותה פלטפורמה כמו הסדרה 1 החדשה, וזה אומר שהבסיס הוא הנעה קדמית. גרסאות חזקות יוצעו עם הנעה כפולה תקנית או בתוספת תשלום, כאשר בהשקה באירופה יהיו שתי גרסאות הנעה קדמית (140 או 190 כ"ס) ואחת כפולה (306 כ"ס). בארה"ב תוצע גרסה נוספת (228 כ"ס) עם הנעה כפולה, אך זו כנראה לא תוצע בישראל.

מבחינת עיצוב, ה-2 גראן קופה ממשיכה את עיצוב הסדרה 1, עם סבכה קדמית גדולה ויחידות תאורה (לד מלא) כפולות שמדמות את העיגולים הקלאסיים של ב.מ.וו. מאחור העיצוב מזכיר את דגמי הפנאי-קופה של המותג, ה-X4 ו-X6, עם גג משתפל ודלת אחורית שמזכירה את דגמי באנגל המוקדמים.



כמו יתר דגמי ב.מ.וו, ניתן יהיה להזמין את הסדרה 2 גראן קופה במספר עיצובי חוץ ופנים, כולל עם ערכות M ברמות שונות - החל מחישוקים וסמלים, דרך פגושים שונים ועד לחלקי תא נוסעים בעיצוב ספורטיבי. 

1623802


גרסאות שהוצגו בשלב זה וצפויות להגיע לישראל הן ה-218i הבסיסית וה-M235i xDrive - החזקה והיקרה במבחר. זו הראשונה מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, הספק מרבי של 140 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ בין 1,480 ל-4,500 סל"ד.



בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (יש גם ידנית עם שישה הילוכים) ה-218i מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות ולמהירות מרבית של 215 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה - 20-18.5 ק"מ לליטר בהתאם לאבזור ומידת החישוקים. לגרסה הידנית ביצועים זהים ותצרוכת דלק נחותה (18.5-17.5 ק"מ לליטר). ה-218i זמינה עם הנעה קדמית בלבד.

1623821


גרסת ה-M235i מציעה הנעה כפולה, מנוע 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו, 306 כ"ס ו-45.8 קג"מ בין 1,750 ל-4,500 סל"ד. בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות (4.8 עם ערכת הביצועים של M) ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק - 14.9-14 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

1623819


גרסת 220d עם מנוע דיזל (190 כ"ס, הנעה קדמית) וגרסת 228i xDrive (הנעה כפולה ו-228 כ"ס) אינן צפויות להגיע לישראל. ב.מ.וו תשיק עם זאת בהמשך גרסאות נוספות לאירופה, שאף הן עשויות להימכר אצלנו. מידע לגביהן עדיין אין.

1623832


הגראן קופה תוצע באירופה עם בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי. בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב בשטח מת (גם בנסיעה לאחור) יוצעו בתוספת תשלום. האבזור התקני ובתשלום יכלול בנוסף בין היתר דלת אחורית נפתחת חשמלית גם בבעיטה, תצוגה עילית לנהג ("9.2) ולוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה בגודל "10.25, יישומון לפתיחת ונעילת הרכב מהטלפון (גם אם הסוללה שלו נגמרה), סייעת קולית וחישוקים במבחר גדלים (עד "19).

1623838


בנוסף תוצע מערכת עזר לנסיעה לאחור, שמקליטה 50 מטר של נסיעה קדימה ויכולה לנסוע אוטומטית לאחור (ליציאה ממקומות צרים). מפרט האבזור והמחירים בישראל עדיין לא פורסמו.

1623812


הגראן קופה תוצג בתערוכת לוס אנג'לס בחודש הבא, ושיווקה יחל באירופה במרץ 2020. מחברת דלק מוטורס נמסר כי השיווק אצלנו צפוי להתחיל בסמוך לכך. מחיר ה-218i בגרמניה יעמוד על החל מכ-32 אלף יורו כולל מסים מקומיים (כ-125 אלף שקל) וה-M235i הבכירה תעלה מ-52 אלף יורו (כ-203 אלף שקל).