בקרוב תחרות אוטו השנה של ישראל תגיע לקו הסיום (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר "אוטו השנה של ישראל 2020". בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם – מכוניות מיני.

זה נראה כאילו מכוניות מיני היו כאן מאז ומעולם, אבל הצמיחה הגדולה של הקטגוריה בישראל התחילה לפני כעשור, עם הגעתה של סוזוקי אלטו לארץ. האלטו הוצעה במחיר שנראה דמיוני באותה תקופה והחייתה את הקטגוריה המדשדשת. מאז זו הלכה ותפחה (בניגוד מסוים למגמה באירופה), עם שלל מתמודדות חדשות מהמזרח ומהמערב, כאשר בשנת 2017 קיה פיקנטו עשתה היסטוריה והייתה למכונית הנמכרת בישראל.

אוטו השנה 2020 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני

צילום: מערכת אוטו

טויוטה אייגו
הדור השני של טויוטה אייגו הגיע לקראת 2016, ובסוף 2018 לאחר שעבר מתיחת פנים. העיצוב החיצוני עודכן, גם המנוע ומערכת המולטימדיה, אך גולת הכותרת הייתה תוספת מבורכת של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות (מ-2018). האייגו המחודשת מציעה מראה מעט בוגר מבעבר אך עדיין בעלת אופי צעיר, צבעוני ושובב.
 
יתרונות: עיצוב, אופציה לחלון גג ענק, תצרוכת דלק
חסרונות: מרחב מאחור, תיבה רובוטית

אוטו השנה 2020 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני

צילום: מערכת אוטו

יונדאי i10
הדור השני של יונדאי i10 הוצג בשנת 2013 ואלינו הגיע שנה מאוחר יותר. הוא מציע תא נוסעים מוצלח בעל אווירה נעימה ותא מטען גדול ביחס לסגמנט. ה-i10 מתהדרת בנוחות נסיעה ועידון טובים ביחס לקטגוריה, אך חשוב לשים לב כי מחליפה חדשה לחלוטין נמצאת כבר מעבר לפינה.

יתרונות: נוחות נסיעה, סביבת נהג, תא מטען
חסרונות: תיבת הילוכים,מערכות בטיחות, מחליפה קרובה

אוטו השנה 2020 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני

צילום: מערכת אוטו

סוזוקי איגניס
האיגניס הנוכחי הוצג בשנת 2015 והביא עמו בשורה - רכב פנאי במידת מיני. אפשר לומר כי סוזוקי איגניס "פתח" סגמנט לעצמו, והוא נמצא כאן מפני שכרגע סוזוקי היא היחידה שמציעה פנאי-מיני שכזה (רכב פנאי שתוכנן ככזה מההתחלה, ולא גרסה מוגבהת כמו פיאט פנדה הנעה כפולה, למשל). העיצוב חינני, תצרוכת הדלק נהדרת ותנוחת הישיבה הגבוהה יוצאת דופן במיוחד.
 
יתרונות: עיצוב, אבזור, נוחות
חסרונות: מערכות בטיחות, בידוד רעשים

אוטו השנה 2020 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני

צילום: מערכת אוטו

קיה פיקנטו
הדור השני של קיה פיקנטו הוצג בשנת 2017 והגיע אלינו בסוף אותה השנה. את הנעליים הגדולות של הדור הקודם היא הצליחה למלא, והייתה למיני הנמכרת ביותר בשנת 2018 והשלישית הנמכרת בדירוג הכללי.
 
יתרונות: עיצוב, תא מטען, אחריות
חסרונות: נוחות נסיעה, תיבת הילוכים

אוטו השנה 2020 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני

צילום: מערכת אוטו

שברולט ספארק
שברולט ספארק המחודשת, שהגיעה אשתקד, מציעה תוספת אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות. היא עדיין מציעה מנוע גדול וחזק ביחס לקטגוריה, ועתה מוצעת גם עם חמש שנות אחריות (שלוש מלאות ועוד שנתיים חלקיות).
 
יתרונות: ביצועים, אבזור נוחות ובטיחות, אחריות
חסרונות: תא מטען