בקרוב תחרות אוטו השנה של ישראל תגיע לקו הסיום (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה המכוניות זוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר "אוטו השנה של ישראל 2020". בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם - רכבי פנאי קטנים.

הקטגוריה החדשה יחסית כוללת כלי רכב מוגבהים המבוססים על מכוניות סופרמיני. בעבר אלו היו מיקרוואנים, אך עם הנהיגה ל-SUV יצרניות הרכב הבינו את המסר, עדכנו את העיצוב כדי שייראה "כמו-שטח" וברוב המקרים, מכיוון שאתם מוכנים לשלם על העיצוב, גם הזניקו את המחיר. התוצאה הלא מפתיעה: זה אחד מפלחי השוק הצומחים ביותר לאחרונה.

אוטו השנה 2020 - מועמדים בסגמנט רכבי פנאי קטנים
צילום: גיא שפרנט

יונדאי קונה
יונדאי קונה הוצג בשנת 2017 ומציע עיצוב מוחצן שאי אפשר להישאר אדיש אליו. אבל הוא לא רק פנים יפות – אלינו הוא מגיע בגרסה הבכירה לה מנוע מוגדש (177 כ"ס), הנעה כפולה וביצועים מרשימים.
 
יתרונות: עיצוב חיצוני, אבזור, ביצועים, מערכות בטיחות
חסרונות: איכות חומרים, נוחות, תצרוכת דלק, מחיר

אוטו השנה 2020 - מועמדים בסגמנט רכבי פנאי קטנים
צילום: נועם עופרן

סוזוקי קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר (SX4 ברוב העולם) הוצג במרץ 2013 והגיע לישראל בסוף אותה שנה. מאז עבר מתיחת פנים (מ-2017 בישראל) וקיבל מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין - ולאחרונה גם מערכות בטיחות מתקדמות (אך למרבה הצער עדיין לא בכל רמות הגימור).

יתרונות: תא מטען, מרחב מלפנים, יכולת דינאמית, ביצועים
חסרונות: נוחות בעיר, בידוד רעשים, מרווח ראש מאחור

אוטו השנה 2020 - מועמדים בסגמנט רכבי פנאי קטנים
צילום: תומר פדר

סיאט ארונה
סיאט ארונה מבוסס על סיאט איביזה וחולק איתה את יחידות ההנעה של הקבוצה, אך לטעמנו קצת מזכיר אותה מדי במראה החיצוני. בכל מקרה, הוא מהמרווחים בקטגוריה ומוצע עם מערך בטיחות עשיר למדי.
 
יתרונות: תצרוכת דלק, מרחב לנוסעים ומטען, מערכות בטיחות
חסרונות: נוחות, עיצוב

אוטו השנה 2020 - מועמדים בסגמנט רכבי פנאי קטנים
צילום: תומר פדר

סיטרואן C3 איירקרוס
סיטרואן C3 איירקרוס הוצג באמצע שנת 2017 ולמעשה החליף שני דגמים – את המיקרוואן C3 פיקאסו ובעקיפין את ה-C4 קקטוס, שבמתיחת הפנים הוסב למעין משפחתית קומפקטית (אך עדיין על-בסיס פלטפורמת סופרמיני). ה-C3 איירקרוס מציע עיצוב ייחודי וצבעוני בחוץ ובפנים, אבזור עשיר, נוחות נסיעה טובה והוא אחד המרווחים בקטגוריה. 
 
יתרונות: עיצוב, מרווח, נוחות, תצרוכת דלק, אחריות
חסרונות: מולטימדיה מסורבלת, בידוד רעשים