פורד ופולקסווגן פרסמה פרטים חדשים בנוגע לשיתוף הפעולה שלהן בתחום המסחריות. במסגרת ההסכם, כל אחד מהצדדים ייצר לצד השני מסחרית חדשה אחת לפחות, זאת בנוסף לשיתוף הפעולה עליו כבר הוכרז בתחום המכוניות האוטונומיות ומכירת רישיון שימוש בפלטפורמת החשמליות MEB מפולקסווגן לפורד.

בפרסום החדש נמסר כי פורד תייצר החל מ-2021 עבור פולקסווגן שתי מסחריות חדשות - טנדר טון חדש שיחליף את פולקסווגן אמארוק ויתבסס על פורד ריינג'ר, ומסחרית טון על בסיס פורד טרנזיט קאסטום. מהצד השני פולקסווגן תייצר עבור פורד מסחרית קומפקטית שתחליף את הטורנאו ותתבסס על פולקסווגן קאדי החדשה. האמארוק יושק ב-2022 בעוד יתר הדגמים צפויים כבר ב-2021.

משנת 2023, פורד תייצר באחד ממפעליה באירופה רכב חשמלי חדש, שיתבסס על פלטפורמת MEB של פולקסווגן. בפורד מעריכים כי ייוצרו יותר מ-600 אלף יחידות מהדגם לאורך חייו. לצד זאת שתי היצרניות ממשיכות לשתף פעולה, יחד עם חטיבת האוטונומיות של פורד "ארגו AI", בפיתוח טכנולוגיות נהיגה ללא נהג בשר ודם.

פולקסווגן אמארוק הבא - תוצרת פורד
צילום: פולקסווגן / פורד

שיתופי הפעולה בין פולקסווגן לפורד לא כוללים החלפת מניות ומוגבלים, בינתיים לפחות, בעיקר לשילוב כוחות בתחום המסחריות. ביצרניות העריכו כי כתוצאה משיתוף הפעולה, ייוצרו שמונה מיליון מסחריות פורד-פולקסווגן במחזור חיי הדגמים.

פולקסווגן אמארוק הבא - תוצרת פורד
צילום: פולקסווגן / פורד

לאור מגפת הקורונה והשפעתה על הכלכלה העולמית, יותר מתמיד חיוני ליצור בריתות עמידות בין חברות חזקות", כך מסר מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, הרברט דייס, בהודעה המשותפת. "שיתוף הפעולה יפחית ביעילות את עלויות הפיתוח, תוך שהוא מאפשר הפצה גלובלית של כלי רכב חשמליים ומסחריים ויחזק את מעמדן של שתי החברות".

ג'ים האקט, מנכ"ל פורד, הוסיף כי "הברית הזו מגיעה בזמן של התלהבות רבה בנוגע לשילוב בין מכוניות אינטיליגנטיות ומחוברות יותר בעולם חכם מאי-פעם". שיתוף הפעולה "יוצר הזדמנות לחדש ולפתור רבים מאתגרי התחבורה העולמיים ולספק יתרונות יוצאי דופן ללקוחות - גם כאשר חברות נאלצות להיות בררניות בהוצאות שלהן".