שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, נסיעה לאילת) - אוטו

שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, נסיעה לאילת)

הגיע הזמן לנסיעה המסורתית לאילת עם המכונית התורנית במבחן ארוך הטווח שלנו. הפעם התנאים היו משופרים בהרבה, ומזל שכך

מאירועי הפרקים הקודמים: במבחן ארוך הטווח הקודם שלנו הוגרלתי לצאת למסע לאילת סביב חודש ינואר — בונוס נחמד בהתחשב בעובדה שגם כך הגברת ואני תכננו טיול משפחתי עם הפעוט לעיר הדרומית. במקרה (או שלא), אחרי שזוגתי שמעה שאנחנו נוסעים במכונית מיני קטנה, הטיול התמסמס ונעלם, ואני נשארתי עם הספארק שעשתה את המסע בקלילות מפתיעה (גיליון 407).

לא עברה שנה, עברו תשעה חודשים, הקורונה כאן, והגיעה העת לצאת שוב למסע הלא מאוד ארוך לאילת. במקרה (או שלא), גם הפעם אני הוא שהוגרל(?) לצאת דרומה, ואחרי שאשתי שמעה שאנחנו מקבלים רכב פנאי של ממש - שברולט אקווינוקס - ועשתה בו סיבוב היכרות, הטיול לא בוטל, במקרה (או שלא).

התכנית, המציאות
לאור ההרכב המשפחתי, ובניגוד לפעם הקודמת, לא היה קושי לדמות נסיעה שכזו. יותר מדי מזוודות נכנסו בקלות לתא המטען הענק של האקווינוקס (דלת חשמלית, להזכירכם). אם ברכב הפרטי היינו מתלבטים אילו פריטים לקחת לפיקניק מזדמן ועל אילו לוותר, כאן המרחב האדיר אפשר לנו לנקוט בגישת "מקסימום שיישאר בבגאז‘, יש מקום, האוטו סוחב". מוטיב המרחב המשיך גם לתא הנוסעים — לא חסר מקום מלפנים והילד מעולם לא נתקל במושב אחורי מרווח כל כך. המרחב הנדיב והדלת הגדולה הקלו גם על התקנת מושב הבטיחות.

1635043
צילום: בן חסון

דלק ואוויר אופסו יום לפני. יצאנו לדרך בשעת בוקר שגרתית דרך כביש 6, כביש 40, שיזפון ומשם עד למלון. קבענו שהדרך חזרה תהיה דרך כביש 90, דימונה וכביש 6 עד הבית. קצת לגוון. אופי הנהיגה: רגוע ומשפחתי כמעט תמיד.

עד לעצירה הראשונה מצאתי את עצמי במיקום לא שגרתי בכלל: מושב הנוסע. הגברת החליטה לנהוג בחצי הראשון של הדרך. אז הקשבתי למה שיש לה לומר על האוטו, דבר אותו בדרך כלל היא נאלצת לסבול כשאני נוהג. תנוחת הנהיגה הייתה לטעמה; כמו כולם גם היא אוהבת לשבת גבוה. המושב היה נוח עבורה, המנוע סיפק את הסחורה, מערכת השמע תפקדה לרוחה. 

מיד עם היציאה מהחניון שאלה על הקולות שבקעו מחלקי הפלסטיק בתא הנוסעים — הם לעיתים חורקים, איכות ההרכבה כאן לא מצטיינת. ביחס לרכב הפרטי שלנו גם נוחות הנסיעה בעיר לא הרשימה אותה. צודקת. מחוץ לעיר היא כבר השתפרה (הנוחות, כן?). שוב צודקת. הגברת הבחינה גם ברעשי כביש בולטים יחסית, אבל בסך הכל ציינה ששקט יותר מהרכב הפרטי שלנו בגלל רעשי רוח ומנוע מופחתים. נו, אתם יודעים. צודקת. 

1635046
צילום: בן חסון

לאור ההרכב המורחב ציפינו כי המסע דרומה (וחזרה) יימשך זמן רב יותר מאשר בפעם הקודמת, ויכלול מספר עצירות. לא אשקר, קצת חששנו, לא בגלל הרכב — בגלל הרודן הקטן שישב בתוכו ומעולם לא עבר מסע של כמעט 400 ק"מ.

הסתבר שבאקווינוקס התנאים היו מספקים עבור הוד רוממותו — שש דקות מהיציאה, והוא כבר נרדם לשעה וחצי. כאשר התעורר מערכת השמע ניגנה את שיריו האהובים (דרך אפל קארפליי), הנוף מהחלונות היה מספיק ברור, וכשרצה גג השמש הפנורמי הענק נפתח ונסגר וסיפק לו הנאה מרובה.

הצלת חיים
ובכל זאת, עם ילדים צריך לעצור (שלוש בהלוך, פעם אחת בחזור). ובכל עצירה שכזו בחודש אוגוסט תחת השמש הדרומית הקופחת האוטו מתחמם בקצב מדאיג. אבל אקווינוקס מצויד בתכונה מצוינת ממש — אפשרות להנעה מרחוק, כולל הפעלת המזגן. אני יודע שלא מדובר בפיצ‘ר חדש (וחבל שאינו נפוץ יותר), אבל בלב מדבר עם חום מעל 40 מעלות, אי אפשר שלא להתרגש וגם להעריך אוטו ממוזג היטב. ביציאה מארומה, בחזרה מהמצפה התת־מימי, ביציאה מהמסעדה ובעוד כל כך הרבה הזדמנויות (ומי חשב בכלל על סגר שני באותה תקופה) מצאנו את עצמנו עוברים מהתופת בחוץ ונכנסים למרחב מקורר ונעים, נושמים לרווחה ונשבעים שזה בלבד שווה כל מחיר. הגזמנו, אני יודע, אבל זו באמת פונקציה נהדרת בקיץ הישראלי.

1635044
צילום: בן חסון

הנה המספרים
הנסיעה הלוך הייתה רגועה יחסית, אך כללה יותר עצירות ויותר ויותר הנעות לצורך קירור והביאה לצריכת דלק ממוצעת של כ־11.8 ק"מ לליטר. לא רע לרכב כה גדול ועמוס ביום חם. בחזור, עם פחות עצירות ואופי נהיגה דומה, צריכת הדלק עמדה על 12.5 ק"מ לליטר. זה כבר ממש בסדר. 

הביתה
איך מסכמים? צריכת הדלק הולמת את הרכב הגדול ותנאי המחיה המשופרים שהוא מביא. מעבר לנוחות נסיעה ראויה מחוץ לעיר, אותם תנאים כוללים מרחב אדיר לנוסעים ולמטען ביחס לנהוג בקטגוריה, אבזור רב ועשיר והכי חשוב — מזגן שמוכן להתחיל לעבוד בשבילך לפני שאתה נכנס לאוטו. אם לא קורונה, אולי היינו יוצאים ל"מבחן דרומי" נוסף עם האקווינוקס.

1635041
צילום: בן חסון

שברולט אקווינוקס – המונה מדבר
נסועה בחודש – 2737 ק"מ
צריכת דלק – 264 ליטר
צריכה ממוצעת – 10.4 ק"מ/ל'

לדיווחים קודמים על שברולט אקווינוקס במבחן ארוך טווח:
יוצאים לדרך, שברולט אקווינוקס במבחן ארוך טווח
מה חושבת המשפחה על שברולט אקווינוקס?
סופשבוע לוהט עם שברולט אקווינוקס
שברולט אקווינוקס במבחן ארוך טווח: סיכום ביניים
רמת גימור חדשה ומהודרת לשברולט אקווינוקס

1635047
צילום: בן חסון

שווה לשקול גם:

מחיר
149990
החל מ- 1,488 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3720
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
465.2
רוחב
184.4
גובה
166.1
משקל
1550
בסיס גלגלים
272.5
נפח תא מטען (ליטר)
846
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
170
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
28
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9
מהירות מרבית (קמ"ש)
182
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
13.5
צריכת דלק - עירונית
11.1
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
9.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך מגע "7, 6 רמקולים
אבזור נוסף בתשלום
צבע מיוחד

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון
  • צילום: בן חסון

10 1

דגם שברולט אקווינוקס
גרסה אקווינוקס 1.5 ל' טורבו, אוט', LS
מחיר 149990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9
מהירות מרבית (קמ"ש) 182
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 846
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. ביקורה רדודה להחריד!

    ליאורה 15 אוקטובר 2020, 12:06