ביואיק אנקורתוכניות אופל להשיק SUV קומפקטי על בסיס הקורסה כבר מזמן אינן סוד. במהלך השנה שעברה התבהרו עוד ועוד פרטים אודות ה"קורסה לשטח" ולמען האמת, יחד עימם החלה לגדול ולצמוח ציפייה (בעיקר בגרמניה) לרכב הקומפקטי האופנתי הבא שסוף-סוף יוציא את אופל מן החושך אל האור. בינתיים המצב באופל לא מרנין במיוחד, ולמרות שקשה להאמין כי מדובר במשהו אישי, הרי שתערוכת דטרויט הגיעה ויחד איתה סופגת יצרנית הרכב הגרמנית הוותיקה סטירה מצלצלת נוספת, והפעם כואבת במיוחד – מאמא GM ומהאחות ביואיק.
עיתונות הרכב בגרמניה רוגשת וסוערת סביב השקת הביואיק אנקור (Encore) החדש – SUV קומפקטי בממדי אופל קורסה. העניין הפך כמעט לנושא אמוציונאלי על גבול הלאומני תוך שימת דגש על העובדה שבביואיק "גנבו" לאופל את חשיפת הבכורה ל'מוקה' (Mokka) – השם המיועד ל"קורסה לשטח" – ממש מתחת לאף וברגע האחרון. כאמור, גם אופל מוקה נחשפה בדטרויט, אך אנשי יחסי הציבור של ביואיק הקדימו אותם במעט והרסו לאופל את החגיגה. כמובן, שאופל מוקה יקבל את ליטרת תשומת הלב האירופאית שלו בהשקה המלאה הצפויה להיערך בעוד חודשיים בז'נבה, אך זה לא זה. כמובן שתיבת הפנדורה שנפתחה הציעה שד אחר היות ולא שוכחים להזכיר (בגרמניה) שגם את האינסיגניה מוכרים באמריקה מחופשת לביואיק. שחלילה לא נשכח מהיכן היא מגיעה...
אנקור: התשובה של ביואיק לניסאן ג'וק (וידאו)
צילום: מנהל
אבל, למרות ה"קוריוזים והתככים מאחורי הקלעים", מדובר אכן ב-SUV קומפקטי היושב על פלטפורמת אופל קורסה שהושק באמריקה לפני שהוצג באירופה – ותחת המותג הסמי-יוקרתי של GM (ביואיק, ממוקם היררכית מתחת לקאדילק). הממדים אכן קומפקטיים עם אורך כולל של פחות מ-430 ס"מ ובסיס גלגלים של כ-255 ס"מ. מדובר בנתונים קרובים מאוד לאלה של ניסאן ג'וק. כרכב המיועד בעיקר לצעירים ו/או למשפחות צעירות מודגש נפח ההטענה המכובד העומד כאן על 533 ליטרים התופחים עד לכדי 1,372 ליטרים, עם קיפול שורת המושבים האחורית.
אנקור: התשובה של ביואיק לניסאן ג'וק (וידאו)
צילום: מנהל
יחידת הכוח עליה מדברים בשלב זה בביואיק היא 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 140 כ"ס המשודכת לתיבה אוטומטית בעלת 6 מהירויות. מדובר ביחידת כוח שכבר פגשנו במוצרים אחרים של GM כמו שברולט קרוז (שהשבוע הושקה בישראל) ואופל אסטרה.
מועדי שיווק או מחירים טרם פורסמו, אך כבר כעת אנו יכולים לספר כי לביואיק אנקור רשימת אבזור עשירה וכי באגף הבטיחות 10 כריות אוויר – הסטנדרט החדש כיום.