פורד פיאסטה WRC
אליפות הראלי העולמית (WRC) תעבור שינוי בעונה הקרובה, 2011. במקום משפחתיות קומפקטיות כמו פורד פוקוס וסיטרואן C4, יתחרו בה סופר-מיני כמו פורד פיאסטה וסיטרואן DS3. המטרה: מכוניות קטנות, זולות וחסכוניות יותר, שב-FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות), מקווים שימשכו יותר עניין לספורט ויהפכו את התחרות לנגישה יותר לקהל רחב. תקנה חדשה המחייבת להשתמש בפחות חלקי חילוף, עשויה לסייע אף היא ליצירת מתח.
אבל אל תטעו: למרות השינויים, עדיין מדובר במכוניות שהקשר בינן לבין הרכב של השכן מקרי בהחלט. קחו את הפיאסטה למשל, שמחליפה את מנוע ה-1.4 ליטר והתיבה האוטומטית בדגם המשווק בישראל, במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם כ-300 כ"ס והנעה כפולה. גם תיבת ההילוכים שונה, עם שישה יחסי העברה בהתאם לתקנות ה-FIA. בפורד פיאסטה WRC, שפותחה בשיתוף סדנת M-ספורט, ינהגו ותיקי הראלי מיקו הירבונן ויארי-מאטי לאטוולה.
מפרט טכני דומה ניתן למצוא בסיטרואן DS3, שמצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו עם 300 כ"ס ו-35.6 קג"מ, ובתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית. גם לה יש הנעה כפולה, ובהתאם לתקנות היא תנעל חישוקי "18 ברוחב "8 על אספלט, או "15 ברוחב "7 במירוצי חצץ ושלג. בניגוד למתחרותיה, סיטרואן מפרסמת גם את מידות המכונית: אורכה 395 ס"מ, רוחבה 182 ס"מ (המרבי המותר בתחרות), ובסיס הגלגלים עומד על 246 ס"מ. מעניין לגלות כי ממדי האורך והגובה זהים לאלה של DS3 סדרתית, אך גרסת המירוץ רחבה יותר בלא פחות מ-10 ס"מ. משקלה עומד על 1,200 ק"ג (110 יותר מ-DS3 סדרתית במפרט ה"כבד" ביותר). בסיטרואן הקטנה יתחרו סבסטיאן לואב (אלוף העולם 12,317 פעם) וסבסטיאן אוגייר.
גם מיני בקלחת
מצטרפת חדשה-ישנה לחגיגת הראלי היא מיני מבית ב.מ.וו. מותג הקטנות הגרמני-בריטי יכניס לתחרות את הקנטרימן WRC, המבוססת על מיני קנטרימן החדשה. מכונית השטח הראשונה של מיני תצויד אף היא במפרט 1.6 ליטר-טורבו והנעה כפולה (כמו בדגם הסדרתי), אך בניגוד לשתיים האחרות תצטרף לעונת 2011 רק באופן חלקי. הקנטרימן WRC, שפותחה על-ידי סדנת פרודרייב, תחל להתחרות באופן מלא רק בשנת 2012. בינתיים ב.מ.וו נוקבת בשמו של נהג אחד בלבד (כריס מיק האירי), וזהותו של הנהג השני עדיין לא ידועה.