אחרי שהצליחה להלום את אודי ב.מ.וו ומרצדס בתחום העליון של רף היוקרה, מכניסה לקסוס אגרוף לבטן הרכה שלהן עם חשיפת קומפקטית פרימיום. כזו שתתחרה באודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ובמובן מסוים גם מרצדס A ו-B קלאס.

כמיטב מסורת הטיזר שיצרניות הרכב משכללות לעצמן, לקסוס אינה חושפת דבר על הקומפקטית החדשה, אפילו לא את שמה של מכונית הקונספט. הכל נשמר למסיבת העיתונאים שמארגנת היצרנית עם פתיחת דלתות תערוכת פרנקפורט שתיערך ב-15 בספטמבר. ובכל זאת עד שזה יקרה אנחנו נוכל לספר דבר או שניים על רכב הקונספט החדש.

כבר זמן רב מודיעה לקסוס כי את התבססותה בתחום היוקרה היא תבצע בשלבים. אז אחרי מכוניות דגל (LS, GS, ו-SC) שהרימו את המותג, הגיע תורן של המכוניות הקומפקטיות. ה-IS הופיעה לפני כשנתיים בלבד כמתרה יפנית לגיטימית בב.מ.וו סדרה 3 ושאר המשפחתיות היוקרתיות ולפני שנה בדיוק (תערוכת פריז)הרחיבה לקסוס את המשפחה עם הצגת גרסת קבריו', IS250C (שכבר הספיקה גם להגיע אלינו). הצגת גרסה נטולת גג הינה צעד מתבקש בפלח השוק היוקרתי, אבל כדי לנגוס במכירות יריבותיה צריך גם מכונית מקבוצה נמוכה יותר. עם הקומפקטית החדשה לקסוס ממשיכה את מסע הכיבוש.
כמובן שהמשבר הכלכלי, מגמת התכווצות כלי הרכב כמו גם המנועים, משחקים לידיים של לקסוס, אך מן הראוי לומר שאלה תוכניות ארוכות טווח של היצרנית המשכילה למנצל לטובתה את התרחשויות התקופה. אגב, אינפיניטי מבצעת צעד דומה לזה של לקסוס – ביסוס מעמדה בפלח השוק העליון עם זליגה לקבוצות נמוכות יותר – אך היא עושה זאת בפאזה אחת אחריה.

אחרי הצגת הקומפקטית החדשה המוצגת כאן, לקסוס אינה מתכוונת לעצור ולנוח על זרי הדפנה. כבר כעת נראה שהיצרנית תציג את הקומפקטית בשתי תצורת מרכב, 5 ו-3 דלתות, שהשלב הבא יהיה רכב שטח קומפקטי. כנראה משהו בסגנון ב.מ.וו X1 שלקסוס תבנה על בסיס טויוטה ראב4. שמועות עיקשות שאינן מבוססות גם מדברות על כך שבין לבין מתכננת היצרנית לעבות את היצע דגמיה עם גרסאות היברידיות שונות, אפילו למכונית הקומפקטית החדשה הזו שטרם נחשפה ממש.

בכל מקרה, גם הקומפקטית החדשה כמו גם רכב השטח הרך צפויים להגיע לייצור ככרטיסי הכניסה למותג. גם אלינו הם צפויים להגיע אי שם ב-2011/12 ובלקסוס ישראל ממתינים לכך בקוצר רוח. לטענת אנשי היבואנית עמם דיברנו בעבר, לא זאת בלבד שחיזוק השורות מתבצע עם דגמי בסיס חדשים, הוא מתבצע עם דגמים שיכולים להכפיל את מכירות המותג בישראל (!).