זו השנה ה-26 ברציפות בה נערכה תחרות ’אוטו השנה‘. כבכל שנה, גם השנה בחרו עיתונאי הרכב של אוטו ב'אוטו השנה של ישראל', ואליהם הצטרפו קולותיהם של קוראיו במגזין, באתר אוטו וגם הגולשים באתר מאקו. ההכרזה על הזוכה בתואר ’אוטו השנה 2021‘ ועל הנבחרים בקטגוריות השונות הייתה אתמול (ראשון) באירוע שנערך בחוות רונית שבשרון. 

מועמדים
מאז סגירת הרשימה בשנה שעבר ועד סגירתה השנה, נבחנו על-ידי עיתונאי הרכב של אוטו לא פחות מ-34 דגמים חדשים לגמרי שהגיעו לישראל, כמעט שלושה בכל חודש בממוצע. כידוע, רק דגמים חדשים שנבחנו בישראל מתמודדים על תואר ’אוטו השנה‘. עם זאת, ובמקביל לפרס הגדול, התמודדו כלל הדגמים בשוק על המקום הראשון בקטגוריה אליה הם שייכים. 

אוטו השנה של ישראל 2021 הוא — פיג‘ו 2008!
צילום: עזרא רפאל
נציין שוב כי ’אוטו השנה‘ לא חייב להיות הרכב הטוב ביותר, החזק ביותר או החסכוני ביותר. הזוכה בתואר ’אוטו השנה‘ כן חייב להביא עימו בשורה בעלת ערך – לשבור מוסכמות, לשנות מגמות או להתחיל כאלה, לחדש טכנולוגית או פשוט להציע ביצוע מרשים עם חבילה מצוינת ותמורה מעולה.

אחרי ניפוי ארוך, קשה וסבוך, הגיעו חמישה דגמים לגמר – יונדאי סונטה, לנד רובר דיפנדר, סקודה אוקטביה, פורד פוקוס, פיג‘ו 2008.

פיינליסטים
יונדאי סונטה. נציגה יחידה לסגמנט שהיקפו יורד. זהו הדור השמיני של המשפחתית הגדולה לבית יונדאי, והוא הטוב בשושלת. עניין זה אינו אמור להפתיע, או להיות שיקול בהקשר הזה, מכיוון שכל דור חדש אמור להיות טוב מקודמו. אבל, סונטה החדשה מעוצבת, מאובזרת, ומבצעת את מטלות הנהיגה והנסיעה טוב במיוחד, אינה נופלת באף תחום, ובמחירה מעניקה תמורה מצוינת. והיא, כמובן, היברידית.  

אוטו השנה של ישראל 2021 הוא — פיג‘ו 2008!
צילום: עזרא רפאל

לנד רובר דיפנדר. רכב השטח הנושא את שמו של אייקון השטח שנוסד ב-1948, ייצורו פסק ב-2016 – התגשם בדגם כל-חדש, מבוסס מפרט עדכני ומתקדם. הדגם החדש, שהוצג ב-2019, הגיע לישראל במרכב ארוך וגם בקצר. דיפנדר מבוסס על פלטפורמה עכשווית ומרכב אחוד, מפרט ייעודי לשטח המבוסס על שימוש נרחב במערכות מתקדמות, והתוצאה היא יכולת שטח כבירה גם נימוסי נהיגה מכובדים לאיכות חיים גבוהה. העיצוב, המשלב אלמנטים של רטרו, עוטף חבילה מרשימה.

אוטו השנה של ישראל 2021 הוא — פיג‘ו 2008!
צילום: עזרא רפאל

סקודה אוקטביה. הדור הרביעי של המשפחתית של סקודה, זו שעשתה את היצרנית הצ‘כית למה שהיא כיום בגלגולה המודרני. עיצובה החיצוני נאה ואתלטי, סביבת הנהג מודרנית למראה, המנועים נעזרים במערך היברידי-מתון לחיסכון נוסף בדלק ולצמצום הזיהום, פעולתה מעודנת ונעימה יותר והיא מלוטשת מקודמתה. מעבר לחידושים אלה, אוקטביה שומרת על המאפיינים הייחודיים שליוו אותה מתחילת דרכה – מרחב נדיב לנוסעים, תא מטען אדיר ושימושיות נהדרת.

אוטו השנה של ישראל 2021 הוא — פיג‘ו 2008!
צילום: עזרא רפאל
פורד פוקוס. פוקוס חזרה אלינו בדור הרביעי שלה לאחר היעדרות ממושכת. זה לא סוד שהדור השלישי הותיר טעם מר בפיהם של לא מעט נהגים, אבל פוקוס החדשה עושה הכל, והרבה, כדי לפצות על כך. מדובר במכונית שמבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה מצוינת – היא נוחה, שקטה, מהנה לנהיגה, ועם 182 כ“ס היא מוסיפה גם ביצועים מצוינים. כל אלה מוצעים במכונית שמחירה אטרקטיבי ביותר, ליצירת תמורה מעולה.

אוטו השנה של ישראל 2021 הוא — פיג‘ו 2008!
צילום: עזרא רפאל

אוטו השנה של ישראל 2021 — פיג‘ו 2008
פיג‘ו 2008 החדש (דור שני) נחת בישראל במרץ, לפני קצת יותר משנה. רכב הפנאי הקטן של פיג‘ו עבר מהפך של ממש; בעוד הדור הראשון היה מעיין סטיישן חביב ואנמי למראה, עיצובו של הדור השני מרהיב בחוץ. סביבת הנהג משלבת תכנון, ביצוע ואיכות ברמה גבוהה ביותר, והוא מציע מרחב פנים נאה ושימושיות טובה. ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים ובכלל, 2008 הוא מהדגמים הנוחים והנעימים מסוגו, והיכולת הדינמית בהחלט טובה. ועל כל היכולות האלה מוסיף 2008 היצע עשיר של שלוש יחידות הנעה – יחיד בישראל עם היצע כזה – ואלה כוללות, בנוסף לבנזין ולדיזל המוכרים (והמוצלחים), גם הנעה כל-חשמלית.

פיג‘ו 2008, מכל הסיבות האלה, הוא הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘.

אוטו השנה של ישראל 2021 הוא — פיג‘ו 2008!
צילום: עזרא רפאל

פורסם ב-05.04.21 (עודכן)