על פי הערכות של כלכלני D&B ישראל, לקראת המחצית השנייה של 2011 עלול להיות בישראל מחסור בכלי רכב יפניים וחלקי חילוף בשיעור שבין 3% - 7%. החברות העיקריות שייפגעו מכך הן יבואניות הרכב מיפן, חברות הליסינג וחברות חלקי חילוף. בנוסף, כלכלני B&D מעריכים כי בעקבות הצורך של יפן להשקיע בתשתיות, היין יתחזק; דבר שבשילוב המחסור בכלי רכב יוביל לעליות מחיר של בין 5% עד 7% בישראל.

כמעט 50% מכלי הרכב החדשים שנמכרו בישראל בשנה שחלפה הגיעו מיפן, ולהערכת כלכלני החברה בעקבות האסון, התמהיל הזה צפוי להשתנות. יחד עם זאת מן הראוי לזכור כי חלק מרבות המכר של היבואניות היפניות המגיעות לישראל מיוצרות במדינות אחרות, למשל: ניסאן קשקאי וג'וק בבריטניה, הונדה סיוויק סדאן (בגרסת הבנזין) בטורקיה סוזוקי אלטו מגיעה מהודו וכו'.

ענפים נוספים העלולים להיפגע מתוצאות רעידת האדמה והשלכותיה הם: ענף התובלה הימית והאווירית (ליפן ומיפן), התיירות מיפן, וענף הביטוח. לטענתם, מבטחי המשנה הגדולים מאירופה בעלי פעילויות רבות באסיה בכלל ויפן בפרט, עשויים להיפגע ולגלגל את עליות מחירי הפוליסות על הציבור הרחב, כולל חברות הביטוח בישראל.
מצד שני, ענפים המייצאים ליפן לא צפויים להיפגע וחלקם אף צפוי להתחזק. כלכלני החברה מעריכים כי הביקוש לתרופות, מכשירים רפואיים ומוצרי מזון בסיסיים מן החקלאות, צפוי לעלות.

את הנתונים מבסיסים כלכלני D&B ישראל על מיפוי היקף הסחר של ישראל עם יפן וניתוח השלכות האסון על המסחר עם ישראל. על פי בדיקתם, בשנת 2010 1% מכלל היצוא הישראלי לחו"ל הגיע ליפן כאשר 2.5% מהיבוא לישראל מקורו ביפן. אגב, שלושת הענפים הבולטים הם: כלי רכב וחלקי חילוף (64% מסך היבוא מיפן), ציוד חשמלי (15%) ותעשיות כימיות (8%). לכן, הם מעריכים כי המשק הישראלי בכללותו לא יפגע באופן משמעותי בטווח הקצר, אלא רק ענפים או גופים ספציפיים, אשר עלולים לפגוע בצורה עקיפה במשק.