לנצ'יה אפסילון החדשה, עם חמש דלתות
לנצ'יה תנסה לצאת מאיטליה ולכבוש את אירופה באמצעות שורה של דגמים חדשים. משפחתית גדולה בשם פלאביה (Flavia), מכונית סאלון בשם תמא (Thema), מיניוואן גדול בשם גרנד וויאג'ר (כן, כמו קרייזלר) וסופרמיני יוקרתית בשם אפסילון (Ypsilon). בימים הקרובים נסקר את סדרת ההשקות החשובה, ונתחיל עם האפסילון החדשה והמדוברת.
המהפכה של לנצ'יה תתחיל בז'נבה:
לנצ'יה תמא – סאלון הנעה אחורית על בסיס קרייזלר 300
לנצ'יה גרנד וויאג'ר – כבר מהשם ניתן לזהות את מקורו
לנצ'יה פלאביה סדאן וקבריולה – השם איטלקי, השורשים אמריקניים
לנצ'יה דלתא – מתיחת פנים ומנוע חדש

המכונית הקטנה ביותר בהיצע האיטלקי, מוצגת לראשונה בגרסת חמש דלתות, שתצטרף לדגם שלוש הדלתות המסורתי. מדובר ביורשתה הרוחנית של אוטוביאנקי A112 המצליחה בישראל, שלימים הפכה ללנצ'יה ולאחר מכן לאפסילון. דגם חמש הדלתות החדש ממשיך את עיצוב הדור הקודם, עם קווי מרכב החוצים זה את זה ויוצרים עיצוב מרשים. סבכת לנצ'יה-קרייזלר החדשה מעטרת את החרטום, שם ניתן למצוא גם תאורת LED שתהפוך בקרוב לחובה באירופה. בלנצ'יה בחרו בדלתות אחוריות עם ידיות חבויות, המעניקות למכונית מראה שלוש-דלתות אופנתי.
האפסילון חמש דלתות ארוכה מאחותה הרגילה, עם אורך כללי של 384 ס"מ (לעומת 381). באופן מעניין, היא נמוכה יותר (151 ס"מ לעומת 153) וצרה יותר (167 ס"מ לעומת 170.5). בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי, ועומד על 239 ס"מ. לנצ'יה תציע את האפסילון במבחר עשיר של צבעים למרכב (17, מתוכם ארבעה בשילוב שני גוונים), לריפודי המושבים (שישה צבעים) ולקונסולה הקדמית (שלושה גוונים).
היצע המנועים יכלול את יחידות הכוח המודרניות של קונצרן פיאט. מנועי הבנזין יהיו בנפח 0.9 ליטר ('טווין-אייר' מוגדש) עם 85 כ"ס ותיבה ידנית או רובוטית, ו-1.2 ליטר עם 69 כ"ס ותיבה ידנית. מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר ו-95 כ"ס ישלים את ההיצע בהשקה. לנצ'יה לא חושפת מידע נוסף, אבל גרסאות נוספות של מנוע זה ושל מנועים אחרים צפויות בהמשך. ואנחנו כבר יודעים על מנוע 1.4 מולטי-אייר, שצפוי אף הוא להגיע לסופרמיני היוקרתית.
כבעבר, האפסילון תוצע עם מבחר עשיר של תוספות ואפשרויות התאמה. המעניינת שבהן תהיה מערכת חנייה אוטומטית, שבלחיצת כפתור מוצאת חניה מתאימה ומכוונת את המכונית לתוכה. כל מה שהנהג צריך לעשות זה ללחוץ על המצערת ודוושת הבלמים, ובגרסה הידנית לתפעל גם את המצמד.
האפסילון החדשה תשווק באירופה החל מחודש יוני הקרוב, כשבבריטניה ואירלנד את סמל לנצ'יה יחליף סמלה של קרייזלר. לישראל היא צפויה להגיע הקיץ עם מנוע שטרם הוצג באפסילון (1.4 מולטי-אייר) ועם תיבה רובוטית. מחירה של המכונית טרם נקבע.