כבר סיפרנו לכם בעבר על מנוע ה-1.2 ליטר המוגדש של קבוצת פולקסווגן ועל התפקיד החשוב שמיעדים לו בצ'מפיון כמחליף יחידת ה-1.6 ליטר הוותיקה והמיושנת ברוב הדגמים. כעת המהפכה מתחילה וזה קורה דווקא בסקודה אוקטביה. זו תוצע עם מנועי ה-1.2 וה-1.4 ליטר TSI (מגדש והזרקה ישירה) החדשים שיחליפו אחרי שלבי "חפיפה" את מנוע ה-1.6 ליטר המוכר.

מנוע ה-1.2 ליטר החדש מייצר 105 כ"ס ו-17.6 קג"מ ב-1,550 סל"ד – נתונים עדיפים (בייחוד מבחינת מומנט) על יחידת ה-1.6 הוותיקה. הוא ישודך לתיבת DSG עם שבעה הילוכים במקום אוטומטית עם שישה עד כה בסקודה. כל זה אמור לתרום לשיפור בצריכת הדלק ובנתוני הזיהום של סקודה האוקטביה, אך בפירוש גם לשפר את נתוני הביצועים עם זינוק למאה ב-10.8 שניות לעומת 14.1 שניות. יחידת ה-1.4 המוכרת כבר מהפולקסווגן גולף תהיה אף חזקה יותר עם 122 כ"ס.

המחירים נותרו דומים וכך גם רמות הציוד. מחיר סקודה אוקטביה הבסיסית (שקבלה מערכת שמע מקורית) יעמוד על 120,000 שקלים (130,000 לגרסת ה-1.4 ליטר). חבילת ה'אלגנס' תעלה 5,000 שקלים נוספים.

כדאי לזכור שמנוע ה-1.2 ליטר אמור להגיע לכל מבחר הדגמים של סקודה (למעט סקודה סופרב) ולהפוך ליחידת הכוח העיקרית של המותג. כמו שסיפרנו בעבר הוא יגיע גם למשפחת הגולף והפולו. כל זה אומר שבצ'מפיון יצטרכו להשקיע רבות בחינוך הקהל המקומי שמקשר בדרך כלל כוח עם נפח, ואינו מורגל במנועים כה קטנים. התהליך אמנם החל עם גרסאות ה-1.4 ליטר לגולף (שהיו חזקות מה-1.6 ליטר), אבל הפעם מדובר באתגר גדול יותר.