לא נחזור על כל ההיסטוריה של סדרת ה-Z לבית ניסאן, או דאטסון, מעבר לפירוט של טל שביט, רק נציין שמחליפת ה-Z משנת 2002 – אשר עברה רענון לפני כשנה – תציין את המארוע במהדורה מוגבלת ייצור.

ה-Z הראשונה נחתה בחופי ארה"ב ב-22 לאוקטובר 1969 והציעה עיצוב מושך ואמינות יפנית משולבת בניחוח ויכולת ספורטיבית. נכון, 150 כ"ס ממנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 2.4 ליטר אינם הרבה, גם לא במושגים של אז, אבל זה כל שהיה צריך כדי להניע את הגוף הקל – רק 1,025 ק"ג – ולהעלות את המכונית לרמת אלילה.

לאור יום ההולדת ה-40 להשקה המקורית, מציגה ניסאן את היורשת של אותה מכונית בגרסת ייצור מוגבלת. מדובר בגרסה סגורה של ה-370Z שתתאפיין במושבים עור בצבע אדום, בגלגל הגה וידית הילוכים מעור שחור עם תפירה אדומה ייעודית ובשטיחים ייחודיים בהם מוטבע לוגו 'חגיגות ה-40'. מבחוץ נמצא ספוילר קדמי ואחורי, חישוקי 19 אינץ' בצביעה כהה ייחודית שמאחוריהם בלמי ספורט מחוזקים.

מבחינה מכנית אין שינוי ברכב, מדובר במנוע ה-V6 המוכר בנפח 3.7 ליטר המפיק 332 כ"ס. תוספת המחיר ביחס למכונית הרגילה לא סוכמה, אולם היא אינה צפויה להיות גבוהה. המכירות בארה"ב יחלו בתחילת 2010. אצלנו, נמשיך לחכות.