בדוכן מיני בתערוכת פריז האחרונה פגשנו את דוקטור וולפגנג ארמברכט, סגן נשיא בכיר במיני. ניצלנו את ההזדמנות ושאלנו אותו מספר שאלות הנוגעות ל'קרוסאובר קונספט', רכב ה"שטח-לייט" של היצרנית. אגב, כפי שבוודאי כבר הסקתם משמה מדובר ברכב תצוגה, אולם ההערכה היא כי גרסת הייצור תגיח לעולם לקראת 2010."אני מבקש ממך לא לקרוא לזה SUV", כועס עלי וולפגנג ארמברכט, סגן נשיא מיני, "זה דבר גדול ומגושם – ואנחנו מיני".

מה מציאותי במכונית?

"יש כמה פרטים שתוכל להיות בטוח שאינם מציאותיים. מה שבטוח הוא שזו תהיה מיני ראשונה עם 4 דלתות ו-4 מושבים גמישים".

היא נראית גבוהה משמעותית מהמיני. זה מה שיהיה?
"היא תהיה גבוה יותר מבחינת תנוחת הישיבה אבל לגבי גובה כללי הכל עוד פתוח".

לאיזה עוד כיוונים יכול המותג לצמוח אם בכלל צריך?
"אל תהיה חסר סבלנות. התחלנו ב-2001 וכבר יש לנו שלושה דגמים. המיני המקורית לא הצליחה להיות כל כך יצירתית. עכשיו פתחנו דלת ולדעתנו להוסיף כל שנתיים דגם חדש זה מאוד מהיר. המטרה אינה רק לפתח דגם אלא גם למכור אותו. זה לא נכון לאמץ את הסוכנים שלנו. הם צריכים ללמוד ולהבין כל דגם ולייצר עבורו קהל לקוחות וזה לוקח זמן. אבל מיני גודלת ואנחנו נמשיך לגדול".

ובכל זאת לאן אפשר עוד להתפתח?
"השמיים הם הגבול ויש הרבה אפשרויות ורצונות".

מה עם מיני חשמלית?
"תוך שישה שבועות תצא לדרך מיני חשמלית בלוס אנג'לס. נביא לשם 500 מכוניות, לקוחות ישכרו אותן לשנה שלמה ואנחנו נבדוק את כל הנושא מבחינת הלקוח, והסוכנים. זה יביא לנו הרבה מידע כדי שתוך שנה נוכל להחליט על עתיד המיני החשמלית".

אתם מכירים את הפרויקט של שי אגסי?
"בהחלט. אנחנו בוחנים אותו כל הזמן. יש כמה פרויקטים בעולם ואנחנו מאוד מתעניינים".

היו הרבה כינויים נלווים למיני האם תשתמשו בהם? ולמה בחרתם בשם 'קלאבמן' הלא אהוד במקום ה'טראוולר'?
"מצאנו שמיני השתמשה ביותר מ-50 שמות, בעיקר של אזורים בלונדון – 'מייפייר', 'פיקאדילי' וכו'. אבל אם אתה רוצה להשתמש בשם צריך זכויות וחלק כבר תפוסים. זו משימה קשה במיוחד כיום כאשר אנחנו מותג עולמי. 'טראוולר' למשל, כבר היה תפוס בחלקים מסוימים של הגלובוס".
עוד בסדרה:
ב.מ.וו סדרה 7 – ראיון עם האחראי על פרויקט
למבורגיני אסטוק קונספט – ראיון עם המעצב
מאזדה3 החדשה – ראיון עם המעצב
סיטרואן C3 פיקאסו קונספט – ראיון עם המעצב
פולקסווגן גולף (דור VI) – ראיון עם המעצב
פורד קא – ראיון עם האחראי על פרויקט