רכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל, קיה ספורטאז', והדור החדש של המשפחתית הקומפקטית קיה סיד, שעדיין לא הושק אצלנו, יוצעו בגרסאות כלאיים נטענות משקע (פלאג-אין הייבריד או PHEV). את הפרטים חושף שבועון הרכב הבריטי "אוטוקאר".

בשיחה שקיים עם השבועון ארתור מרטינס, מנהל השיווק של קיה-אירופה, הוא הצהיר כי שני כלי הרכב הקומפקטיים של המותג יזכו לגרסאות כלאיים המבוססות על קיה נירו PHEV - גרסת כלאיים נטענת משקע של רכב הפנאי, שגם הוא נהנה מהצלחה בישראל (מקום שלישי אחרי יונדאי טוסון). גרסת ה-PHEV של הנירו עדיין לא הושקה בישראל.

גרסאות הכלאיים החדשות יציעו בהתאם מנוע חשמלי ומצברים משודרגים, בהשוואה לנירו רגיל. בגרסת ה-PHEV זה מציע מנוע 1.6 ליטר בנזין עם 105 כ"ס (ללא שינוי), לצד מצברים בעלי קיבולת של 8.9 קוט"ש (1.56 בנירו הרגיל) ומנוע חשמלי עם 60 כ"ס (לעומת 43).

דיווח: קיה ספורטאז' וסיד יחושמלו


על-פי בדיקות ה-EPA (הרשות האמריקאית להגנת הסביבה), הנירו PHEV מסוגל לנסוע עד 42 ק"מ בכוח החשמל בין טעינות. בתרגום לתקינה האירופאית החדשה (WLTP), פירוש הדבר כי הטווח המוצהר יעמוד על כ-50 ק"מ. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה של הנירו PHEV עומדת על 77 ק"מ לליטר (במסלול 100 ק"מ בתקינה האירופאית הישנה, NEDC).

מרטינס לא חשף פרטים כלשהם לגבי גרסאות הכלאיים של הספורטאז' והסיד, למעט שהסיד תושק במחצית השנייה של 2019 ותתבסס על הנירו PHEV. הוא סיפר עם זאת כי קיה מתכננת להשיק גרסה חשמלית חדשה של הסול בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה שתיערך בנובמבר. מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר כי "מבדיקה שערכנו מול היצרנית, ספורטאז' PHEV מתוכנן להיות בדור הבא שיושק באמצע שנת 2021 ולא בדגם הקיים או במתיחת הפנים".

דיווח: קיה ספורטאז' וסיד יחושמלו


הסול החשמלית צפויה להציע טווח נסיעה ארוך משמעותית מהסול EV היוצאת, שמציעה טווח של פחות מ-180 ק"מ בין טעינות לפי בדיקות ה-EPA. הסול החשמלית החדשה תתבסס על מכלולי יונדאי קונה אלקטריק וקיה נירו EV, שמצוידים במצברי 39.2 או 64 קוט"ש ומציעים טווח נסיעה של עד 312 ו-485 ק"מ בהתאמה בנסיעה משולבת.

גרסאות הכלאיים החדשות יצטרפו לגרסת הכלאיים המתונה של הספורטאז', שהושקה יחד עם מתיחת הפנים שנחשפה במאי השנה. גרסה זו, המבוססת על מערכת חשמל בעלת מתח של 48 וולט (12 במכונית רגילה), לא מציעה יכולת נסיעה חשמלית ממשית ומיועדת בעיקר לצורך כיבוי מנוע הדיזל לפרקי זמן ארוכים יותר בגלישה ועמידה.