היצע דגמי הסופרמיני בישראל מתחדש ומתעשר בדגמים חדשים ומחודשים ובגרסאות עדכניות ששיווקם החל כבר כעת. בין הדגמים יבלטו, כמובן, גרסאות היברידיות וחשמליות.

ההווה קורה עכשיו
רק החודש הושקה הגרסה המחודשת של סיטרואן C3, והיצע רמות הגימור של אופל קורסה הועשר. כבר בזמן הקרוב יחל שיווקם של שני דגמים חדשים, שעל הגעתם הצפויה כתבנו כבר: טויוטה יאריס, הונדה ג'ז; הראשונה בגרסת בנזין ובגרסה היברידית, השנייה רק בהיברידית. 

כפי שדיווחנו קודם, הדור הרביעי של טויוטה יאריס שונה משמעותית מקודמו. הדגם החדש מבוסס על גרסה B הקטנה של הפלטפורמה TNGA; בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-5 ס"מ ל-256 ס"מ, אך אורכה, 394 ס"מ, כמעט ללא שינוי, והיא נמוכה ב-4 ס"מ ל-147 ס"מ. יאריס תוצע עם חטיבת כוח היברידית המבוססת על מנוע בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים ויחד עם המנוע החשמלי מייצרת הספק משולב של 116 כ"ס. בנוסף, תוצע גרסת בנזין בלבד, מבוססת על אותו מנוע בנזין 1.5 ליטר.

חדשות קטנות בגדול: מכוניות הסופרמיני שבדרך לישראל
צילום: טויוטה

הדור החדש של הונדה ג'אז, רביעי אף הוא, משמר את מבנה המיניוואן הקטן שאפיין את קודמו, ושומר על ממדים כמעט זהים; אורכו של בסיס הגלגלים הוא 252 ס"מ, האורך 404 ס"מ והגובה 153 ס"מ. הדגם החדש מוצע רק בגרסה היברידית, גם היא חדשה לגמרי, וזו מבוססת על מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-2 מנועים חשמליים ליצירת הספק משולב של 109 כ"ס. הונדה ג'ז החדשה תוצע בשתי רמות גימור. מדובר במתמודדת מעניינת, והיא עשויה להוביל ליבואה של גרסת קרוסטאר המוגבהת. 

חדשות קטנות בגדול: מכוניות הסופרמיני שבדרך לישראל
צילום: הונדה

העתיד יקרה בהמשך
ברקע נמצאות עוד שתי מתמודדות מאוד חשובות בתחום. פיג'ו 208 החדשה הוצגה לפני שנה וחצי, והיבואן עדיין ממתין להגעתה. בזמנו דובר על השקה משותפת של הגרסה החשמלית והרגילה בסוף השנה, אך כעת נראה שהתוכנית תידחה לתחילת השנה הבאה. עניין זה אינו סגור, וייתכן שלובינסקי היבואנית תנסה להציג את הגרסה החשמלית מוקדם יותר, כדי להיות חלוצה בתחום הסופרמיני.  

חדשות קטנות בגדול: מכוניות הסופרמיני שבדרך לישראל
צילום: יצרן

סופרמיני נוספת היא יונדאי i20 החדשה שהוצגה בחודש מרץ. הגעתה מתעכבת בשלב זה, והיא תנחת בארץ כנראה באמצע 2021. גם i20 היא מתמודדת מאוד פופולרית בתחום, לפעמים גם הנמכרת ביותר, והדגם החדש עבר שינוי משמעותי ביותר. ובהקשר זה, כדאי לזכור כי ב-2021 תוצג סקודה פאביה חדשה וחשובה.

חדשות קטנות בגדול: מכוניות הסופרמיני שבדרך לישראל
צילום: יונדאי