בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיום ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2019'. בסדרת הכתבות נחשוף בפניכם את חמשת המועמדים הסופיים בכל סגמנט. הפעם – רכבי פנאי בינוניים.

קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים מכילה בתוכה מספר לא גדול של מתחרים. ביחס לאחיהם הקומפקטיים, רכבי הפנאי הגדולים מציעים מרחב עדיף לנוסעים ולמטען; לרוב ישנה גרסה בעלת 7 מקומות ישיבה. הם עשירים יותר באבזור, והמידות הנדיבות-אך-לא-מוגזמות מאפשרות מרחב מספק למשפחה, מבלי להעיק יותר מדי במרחב העירוני. התשלום על התוספת באיכות ושימושיות מגיע בגזרת המחיר – גבוה משמעותית משל רכב הפנאי הקומפקטיים.

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים


יונדאי סנטה פה 
דור רביעי לרכב הפנאי בגודל בינוני, ובמהדורתו החדשה יונדאי סנטה פה מעוצב באופן אפקטיבי וסולידי, ומביא עיצוב מכובד, אבזור משובח, איכות ביצוע טובה, מושב ותנוחת נהיגה מעולים. האופציה לשבעה סבירה ביותר במגבלות הידועות, לרכב פטנטים שימושיים רבים מאחור והיצע מערכות הבטיחות ראוי ביותר. הביצועים טובים, נוחות הנסיעה בעיר בינונית, טובה מחוצה לה, איכות הנסיעה ראויה והיכולת דינמית טובה אף היא. בשטח: טוב מאוד בשבילים כבושים, בינוני באלה עם אבנים שתולות, לא לאזור טרשי/סלעי, אפילו צנוע.

יתרונות: איכותי, סולידי, עשיר – ועם מקום לשבעה
חסרונות: נוחות בעיר, יכולת שטח בסיסית, מחיר לא נמוך

44402סובארו אאוטבק דור 5


סובארו אאוטבק
דור חמישי לרכב הפנאי של היצרנית. סובארו אאוטבק מבוסס על גרסת הסטיישן של לגאסי, המשפחתית הגדולה של היצרנית, אך באופן מסורתי זוכה למיצוב שונה. היחיד ברשימה שלא מוצע עם גרסת 7 מקומות, אך הוא עדיין מציע מרחב נדיב ביותר לחמישה נוסעים ותא מטען מצטיין. לאאוטבק מערכת הנעה כפולה קבועה יעילה ומתלים רכים שבזכותם מציע נוחות מצוינת בכביש ובשבילים – שם הוא זורח ממש. זוויות המרכב מגבילות מעבר בשטח טכני. לאחרונה נחתה גרסה מעודכנת עם מערך בטיחותי עשיר.

יתרונות: נוחות נסיעה, בידוד רעשים, מרחב לנוסעים, תא מטען, סולידי
חסרונות: זוויות מרכב בשטח, תיבת הילוכים רציפה, סולידי

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים


סקודה קודיאק
הדור הראשון של סקודה קודיאק הוא גם הניסיון הראשון של היצרנית בסגמנט זה, ומדובר בניסיון מוצלח למדי. הקודיאק מציע תא נוסעים איכותי ונוח לשימוש, מרחב נדיב לחמישה נוסעים ותא מטען גדול ושימושי. שורת המושבים השלישית (אופציה) מיועדת לילדים בלבד. מעבר לכך הוא מוצע עם מגוון רחב של יחידות הנעה יעילות, ומציע נוחות נסיעה טובה ואיכות נסיעה גבוהה.

יתרונות: איכותי, נוח, מרווח, ביצועים, צריכת דלק
חסרונות: שורת מושבים שלישית צנועה

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים


פיג'ו 5008
הדור השני של פיג'ו 5008 התרחק מאוד מהמקור – במקום מיניוואן עגלגל קיבלנו רכב פנאי מסוגנן. ה-5008, למעשה גרסה מוארכת של 3008, מציע תא נוסעים מרהיב, מרחב טוב לחמישה נוסעים, נוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר ויכולת דינאמית מפתיעה לטובה. הוא גם ניצח במבחן השוואתי שערכנו. כמו קודיאק, גם כאן השורה השלישית מיועדת לילדים בלבד.

יתרונות: עיצוב חוץ ופנים, ביצועים (בנזין), צריכת דלק (דיזל), יכולת דינאמית
חסרונות: הנדסת אנוש, נוחות נסיעה בעיר, שורת מושבים שלישית לילדים, הנעה קדמית בלבד

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים


קיה סורנטו
בעבר קיה סורנטו היה כמעט יחיד בקבוצה, היום יש לו לא מעט מתחרים. אבל הדור השלישי (2014) עדיין מציע חבילה מעניינת – גרסת ה-V6 מציגה ביצועים טובים והוא מציעה שורה שלישית מרווחת יחסית, על חשבון תא המטען כמובן. העיצוב סולידי אך נאה, ובזכות המימדים הנדיבים מתקבלת הופעה רבת רושם.

יתרונות: מרווח, חזק (V6), נוחות נסיעה
חסרונות: יכולת שטח, בידוד רעשים