ב.מ.וו כבר חשפו תמונות ומידע רשמי אודות ה-X1, עליו מתבסס גם המיני קרוסמן העתידי
נראה כי בתערוכת פרנקפורט הקרובה אחת המגמות ההולכות ומתבהרות תהיה מתקפת "SUV קומפקטיים"; לאט לאט צצות עוד שמועות ועוד מידע שמצטבר, אודות דגמים חדשים העומדים להפציע, כאשר המשותף לכולם הוא היותם שייכים לקטגוריה חדשה ההולכת ונבנית של רכבי פנאי קומפקטיים במיוחד, בעלי אוריינטציה כזו או אחרת לשטח. סביר להניח שבפרנקפורט נראה רק את תחילתו של התהליך, אבל אנו מניחים שבשנים הקרובות נראה עוד ועוד רכבי פנאי קטנים.
דאצ'ה, החטיבה הרומנית של רנו, תקדם את הקונספט דאסטר מתצוגה לייצור. סביר להניח שמהעיצוב העתידני, המאפיין מכוניות תצוגה, לא יישאר הרבה בגרסה הסדרתית אבל סביר להניח גם שמדובר יהיה ברכב פנאי קומפקטי מבחוץ שיציע מרווח נדיב – לפחות לארבעה – מבפנים. כבסיס מכאני משמשת פלטפורמה מבית ניסאן, המשרתת כיום את הקאשקאי וה-X-טרייל.
הקטנים לשטח!
צילום: מנהל
דאצ'ה דאסטר קונספט. הגרסה הסדרתית תתבסס על מכלולי ניסאן
על הסיאט טריבו סיפרנו לכם כבר מזמן. קווי העיצוב הכלליים יישמרו ועדיין לא ברור אם הגרסה הסדרתית תוצע עם 3 דלתות בלבד או עם 5, אבל כבר ידוע שתוצע הנעה כפולה קבועה וכי הבסיס לטריבו הוא הפולקסווגן טיגואן. ייתכן כי בשל הליך ההבראה העובר על קונצרן פולקסוואגן ומהלכי ההתאוששות שלו, תידחה השקת הטריבו הסדרתי.
הקטנים לשטח!
צילום: מנהל
סיאט טריבו - עדיין כקונספט. תוכניות לייצור עוד לא ברורות, הרעיון והכוונה קיימים...
אודי מתכננים להתחיל בשיווק ה-Q3 הקומפקטי (אח לפולקסווגן טיגואן) רק ב-2011, וכבר דולף מידע אודות אח קטן עוד יותר לרכבי הפנאי/שטח של אודי, ה-Q7, ה-Q5 החדש וה-Q3 העתידי: אודי Q1. למעשה טרם התקבלה החלטה באודי אם ללכת על רכב הפנאי הקומפקטי אבל הניסיון המוצלח מאוד עם ה-Q5 החדש מלמד שלקוחות אודי בהחלט פתוחים לתצורת רכב שכזו. מן הסתם כל מידע אודות ה-Q1 יהיה בגדר ניחוש בלבד בשלב זה, אבל בהחלט ניתן להניח שאם וכאשר (השמועות מדברות על 2013 כיעד לתחילת השיווק), יתברג רכב הפנאי הקטן אל ראשות הקטגוריה בכל הקשור למיצוב, אבזור ומחיר. ה-Q1 יתבסס על האודי A1 המיועדת האמורה להפציע במהלך השנה הבאה (מי יודע, אולי אף תפתיע ותושק בפרנקפורט השנה), כאשר זו האחרונה מבוססת על הפולקסווגן פולו. כמתחייב מהשם, יוצע ה-Q1 גם עם מערכת הנעה כפולה קבועה – קוואטרו באודית.
הקטנים לשטח!
צילום: מנהל
אודי Q1 – בקנה ואף בהליכי פיתוח. מתי? טרם הובהר, בעיקר לנוכח השקתו הצפויה ב-2011 של ה-Q3
ונישאר באותה המשפחה: פולקסווגן. בניגוד לאח המתוכנן לבית אודי, לא תוצע גרסת ה"שטח" של הפולו בשלב ראשון עם הנעה כפולה. החל מהשנה הבאה תציע פולקסווגן שוב גרסת פנאי לפולו, בדומה לפולו פאן מלפני מספר שנים (ראה תמונה). ההנעה הכפולה תצטרף להיצע (אולי) לכל המוקדם ב-2013, עם השקתו המיועדת של האודי Q1.
הקטנים לשטח!
צילום: מנהל
פולקסווגן תציע שוב גרסת פנאי לפולו, בדומה לפולו פאן מ-2004 (בתמונה). בשלב ראשון ללא הנעה כפולה

כל ניחוש והימור לגבי אופל יהווה סיכון בימים אלו, אבל אם הכל ילך כמתוכנן, ואם באופל לא ירצו לאחר את הרכבת ההולכת ומתחילה לזוז מהתחנה, גם הם ירצו להשתתף בחגיגת ה-SUV הקומפקטיים. המתכון שלהם יתבסס מן הסתם על הקורסה ולפי מידע מוצק מתוך אופל, הרכב כבר מוכן ואמור היה להיות מיוצר במפעל אופל שבאנטוורפן שבבלגיה, אלא שהצרות בהן שקועה אופל מעכבות את קבלת ההחלטה בעניין בעיקר בשל החשש שהמפעל ייסגר, וכרגע בוחנים אפשרות לייצר את הקורסה SUV במפעל אופל שבאייזנאך, גרמניה.
הקטנים לשטח!
צילום: מנהל
אופל תציע את גרסתה לנושא על בסיס הקורסה (שם זמני: אופל קורסה SUV)...
הקטנים לשטח!
צילום: מנהל
...ייתכן והקונספט שברולט GPiX היה הקדימון לקורסה SUV

כפי שכבר דיווחנו בעבר, חטיבת מיני בב.מ.וו תציג בפרנקפורט את הגרסה המוכנה לייצור של המיני קרוסאובר קונספט, שתיקרא ככל הנראה מיני קרוסמן. למרות קהל היעד העירוני המובהק אליו מכוונים עם הקרוסמן, תוצע גם מערכת הנעה כפולה שמפותחת על-ידי מאגנה שטאייר עבור מיני (שגם תייצר את הקרוסמן במפעליה).
ועוד מבית ב.מ.וו נראה את ה-X1, עליו גם כבר סיפרנו בעבר ושנחשף במלואו לא מזמן. הרבה לחדש אין בשלב זה אך רק נזכיר שהאח מבית – המיני קרוסמן המיועד – יתבסס על הב.מ.וו X1. לב.מ.וו תהיה אם כן סיבה כפולה לחגוג בתערוכת פרנקפורט הקרובה.
הפתעה נוספת צפויה מכיוון מרצדס. החברה נמצאת כנראה בהריון מתקדם עם אח קטן וקומפקטי ל-GLK הצעיר; השם הזמני: מרצדס BLK, וכבסיס מכאני ל-SUV הקטן משטוטגרט תשמש סדרה A הבאה, שאמנם צפויה להגיע אל אולמות התצוגה רק לקראת סוף 2011, אך בהחלט ייתכן שנראה קונספטים – שלה ושל האח לשטח – עוד לפני כן.
המרצדס BLK תוצע עם הנעה קדמית או הנעה כפולה קבועה והיצע מנועים עם דגש חזק על דיזלים חדשים וחסכוניים במיוחד.
הקטנים לשטח!
צילום: מנהל
מרצדס BLK: גרסת הפנאי של סדרה A הבאה לא תגיע לפני 2012