תרשמו ביומנים: ב-6 בדצמבר הקרוב, תיערך בתל-אביב הופעת הבכורה העולמית של מכונית חדשה. סקודה סקאלה (Scala, סולם בלטינית), משפחתית קטנה מודרנית שתחליף את סקודה ראפיד הוותיקה, תוצג בתל-אביב לראשונה, באחת מהבכורות העולמיות היחידות שנערכו אי-פעם בישראל.

בהודעה שפרסמה היום (ד') סקודה, לא נמסר היכן בדיוק יתקיים האירוע, שצפוי גם לנוכחות של נציגים מעיתונות הרכב הבינלאומית. גם יבואנית המותג, צ'מפיון מוטורס, לא מספקת מידע בשלב זה בנוגע לאירוע החריג.

יחד עם ההודעה על הופעת הבכורה בתל-אביב, סקודה מפרסמת איור נוסף של המכונית, הפעם של תא הנוסעים. הרבה פרטים חדשים לא נלווים לכך, למעט שהסקאלה תציע מסך מולטימדיה בגודל "9.2 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 - שניהם כאופציה בתוספת תשלום. בנוסף צפויות גרסאות פשוטות יותר, עם מסך מולטימדיה קטן יותר ומחוונים פיזיים במבנה המסורתי.



הסקאלה, שמבוססת על פלטפורמת הסופרמיני של פולקסווגן (A0 MQB - אודי A1, סיאט איביזה ופולקסווגן פולו), תציע מידות נדיבות ומרווח דומה בתא הנוסעים לזה של סקודה אוקטביה. ביצרנית מקווים כי אלו יסייעו לה להתברג בין המכוניות בקטגוריה מעל, משפחתיות קומפקטיות (דוגמת האוקטביה). למשל בסיס הגלגלים, שעם 265 ס"מ, גדול מהמקובל במשפחתיות קטנות וקטן רק במעט מחלק מהמשפחתיות הקומפקטיות.

סקודה סקאלה תוצג בישראל בבכורה עולמית


הסקאלה מציעה אורך של 436 ס"מ, שישה יותר מבראפיד אותה היא מחליפה. גובהה 147 ס"מ (1+) ורוחבה זינק בשמונה ס"מ ל-179. נפח תא המטען עומד על 467 ליטר - נתון מכובד אף למשפחתית קומפקטית (395 בראפיד). לפי שעה, סקודה צפויה להציג את הסקאלה במרכב האצ'בק בלבד (המכונה "ראפיד ספייסבק" כיום), אך ייתכן ובהמשך תוצג גם גרסת סטיישן, ליפטבק מוארכת (חמש דלתות), או סדאן (ארבע דלתות).

סקודה סקאלה תוצג בישראל בבכורה עולמית


פרטים נוספים על הסקאלה צפויים כאמור קרוב לבית - באירוע החשיפה העולמי שייערך בתל-אביב בחודש הבא. עם זאת, תחילת השיווק של הדגם החדש מתוכננת אצלנו רק לקראת אמצע 2019.