חברת קרדן וחברת המזרח (שבבעלות משפחת עיני) השותפות ב-UMI מאז הקמת החברה לפני 23 שנים, פרסמו כי חתמו על מזכר הבנות לרכישת מניות UMI שברשות קרדן על ידי חברת המזרח, שאחרי הרכישה תחזיק ב-96% ממניות UMI (בשאר המניות מחזיק אביהו בן נון, שיזם את הקמת החברה ועמד בראשה שנים רבות). במקביל הודיעה קרדן רכב, חברת בת של UMI, על עזיבת מנכ"ל החברה, יואב הורוביץ, שמונה לתפקיד ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה.
כזכור, חברת UMI הוקמה בשנת 93 כדי לרכז את יבוא מותגי GM תחת גג אחד. עד אז יובאו מותגי החברה על ידי שני יבואנים ("לאו גולדברג" ו"המזרח"), מה שהביא לכך שמכוניות זהות שווקו בארץ תחת שמות שונים. מאז השתנו כמובן דברים רבים בשל שינויים אצל היצרן, GM. חלק מהמותגים אינם קיימים עוד (למשל סאאב ופונטיאק), חלק לא משווקים יותר בישראל (לדוגמא ביואיק) ומותג אחד עבר ליבואן אחר (אופל, שלמה סיקסט). כיום מייבאת UMI את המותגים קאדילק ושברולט ואת איסוזו - מותג שבעבר היה בבעלות חלקית של GM.
בנוסף על יבוא המותגים הנ"ל, מחזיקה UMI, דרך קרדן רכב, גם בזיכיון ליבוא מכוניות פרארי ומזראטי (בשותפות עם חברת סמל"ת), ופעילה גם בתחום הליסינג והשכרת הרכב דרך חברת אוויס - שאיחוד פעילותה עם פעילות UMI הושלם לאחרונה.
כמו כן מייבאת חברת המזרח גם את מותג לנד-רובר, אולם פעילות זו היא תחת חברה נפרדת מ-UMI. יש לציין כי חברת האם של לנד-רובר, חברת טאטא ההודית, שמחזיקה גם בחברת יגואר, פועלת לאיחוד יבוא שני המותגים ארצה תחת חברה אחת, ועדיין לא ברור אם נציגות לנד-רובר תעבור לידי חברת מאיר (יבואנית יגואר) או להיפך.