הונדה. מקום ראשון ומכובד
מגזין רכישת הרכב הגדול בבריטניה, וואט קאר (?WhatCar), בשיתוף עם חברת הביטוח הפרטית "אחריות ישירה" (Warranty Direct’s), המעניקה פוליסות אחריות למכוניות משומשות, מפרסמים סקר שביעות רצון בנוגע למכוניות משומשות באי הבריטי. הסוקרים בדקו 50,000 מכוניות בנות שלוש עד עשר שנים, ואת הפוטנציאל שלהם לתקלות במהלך 12 חודשים בטווח שנים אלו.

על פי הסקר, התקלות היותר שכיחות בכלי הרכב משומשים בבריטניה הן תקלות ציריות הנעה ומתלים, שאחראיות על 28.5% מכלל התקלות שמטופלות על ידי חברת הביטוח. עוד מוסיפה החברה כי תקלות חשמל ואלקטרוניקה נמצאות במקום השני, עם 24.3% מהתקלות הנפוצות בכלי רכב משומשים על כבישי בריטניה.
כנראה שלא תרימו גבה אודות ממצאי הסקר הבריטי, כאשר שמונה מתוך עשרת המקומות הראשונים בסקר מאוכלסים על ידי יצרניות רכב מארץ השמש העולה. על פי נתוני המגזין הבריטי, במכוניות של הונדה קיים סיכוי של 10% לתקלה מכאנית לאחר שלוש שנים מיום רכישת המכונית. כשאחריה ברשימה מופיעות טויוטה (17%) ולקסוס (18%), חטיבת היוקרה של היצרנית היפנית הגדולה בעולם.
את העשירייה הראשונה משלימות (בסדר יורד): סוזוקי (19%), סובארו (20%), יונדאי הדרום קוריאנית, מאזדה, מיצובישי (שלושתן עם 21%), שברולט (22%), וניסאן (25%). אגב, שברולט אולי מוגדרת כאמריקנית, אולם רוב מוחלט מדגמי החברה הנמכרים בבריטניה מגיעים מהחטיבה הדרום קוראנית, או מיוצרים במפעלי שברולט באנגליה.
עוד עולה ממצאי הסקר באופן די מובהק, כי בכל הנוגע לתקלות, יצרניות הפרמיום יאכזבו את לקוחותיהם באופן תדיר ובעקביות. מתוך דירוג של 36 יצרניות, תמצאו יצרנית גרמנית רק במקום ה-20, פולקסווגן עם 39% סיכוי לתקלה (אם נתעלם לרגע מחברת סמארט הקטנטנה המדורגת במקום ה-15). שלושת מותגי הפרמיום הגרמניים מדורגים כשב.מ.וו – מקום 25 (41%), אודי – מקום 26 (42%), ומרצדס – מקום 29 (45%), לא ממש יכולות להתגאות באמינות מרכולתם לאחר שלוש שנים.
חמש היצרניות שנועלות את הטבלה, מגיעות ממדינות עם תדמית אמינות בעייתית ממילא (ארצות הברית, צרפת, איטליה, בריטניה). כאשר באופן מעט אירוני (ולא ממש לויאלי לתוצרת המקומית), את המקום האחרון והלא מכובד תופסת היצרנית הבריטית לנד רובר, עם סיכוי של 71% לתקלות בפרק זמן של שנה.
מכוניות יפניות משומשות אמינות? כנראה שכן
צילום: מנהל
הטבלה המלאה. מקור WhatCar?