מיני רודסטרעל רקע השקת מאזדה CX-5 היום בישראל וההבטחה של קברניטי החברה לחזור ולהיות מותג דומיננטי בשוק המקומי, מפרסם איגוד יבואניות הרכב את דו"ח המסירות לחודש מרץ. הפתעות של ממש אין בדו"ח, מאזדה ממשיכה לככב במרכז הטבלה כשבחודש שעבר היא מכרה 53% פחות מהתקופה המקבילה ב-2011. סה"כ בחישוב מצטבר מתחילת השנה מכירות מאזדה נחלשו ב-56% ביחס לנתוני שנה שעברה.

סה"כ שוק הרכב הישראלי התכווץ בחודש מרץ שחלף ב-15% ביחס למרץ 2010 כשבמבט כללי על הרבעון הראשון כולו שוק הרכב מציג ירידה מתונה יותר של 7%. לא קשה לזהות כי רוב יבואניות הרכב מציגות ירידה במסירות כשהבולטות מביניהן הן סובארו (79%-), מיצובישי (69%-) ומאזדה. כולן יפניות אשר סובלות בין היתר משערי מטבע גבוהים. מתוך 43 המותגים המיובאים לישראל (דייהטסו עדיין מיובאת, לפחות לשנה הקרובה), רק 10 מותגים הציגו עלייה במסירות רכב בחודש מרץ ו-16 הציגו עליה בחישוב מצטבר מתחילת השנה. בין הבולטות נציין את פורד המדורגת במקום השני בטבלה עם זינוק של 155%, קיה המדורגת אחריה (עלייה של 66%), ניסאן (39%) וסיאט (138%). שיאנית החודש עם קפיצה מטאורית של 233% היא מיני שתחת הבעלות החדשה של דלק מוטורס מסרה 40 מכוניות חדשות במרץ. מובילת המכירות של השנה שעברה, יונדאי, ממשיכה להוביל גם החודש. היא אמנם מציגה ירידה במכירות, אולם מדובר בירידה בשיעור התכווצות השוק.

את אגף מותגי היוקרה ממשיכה להוביל אודי עם 147 מכירות בחודש שחלף וירידה של 1% ביחס למרץ 2011. ב.מ.וו המדורגות אחריה עם עלייה של 9% היא אחת משלוש יצרניות היוקרה שהציגו עלייה בחודש שחלף. יחד עם המותג הבווארי נמצא את אלפא רומיאו (17%) וקאדילק (5%). שאר יצרניות היוקרה נחלשו ביחס למכירות מרץ 2011 כשהבולטות הן וולוו (58%-), לנד רובר (42%-) ביואיק (39%-) ולקסוס (39%-).
מסירות מרץ 2012 ביחס לנתוני מרץ 2011*:
מסירות מרץ: שוק הרכב ממשיך להתכווץ
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב