בשנים האחרונות קורים כמה שינויים ודברים מעניינים בסגמנט הטנדרים ה"קלים". לא, לא מדובר במשהו אפילו קרוב לתקופה הנוצצת שלהם בה נהנו כלים מסוג זה מהטבות מס נדיבות, אבל בכל זאת הדברים זזים. מי ששלט בסגמט ביד רמה במשך 15 שנים (דימקס) הודח ממקומו ב-2020 ע"י היילקס, שהודח בעצמו ב-2021 ע"י טרייטון ובקיצור – יש לנו פה עסק עם סגמנט דינאמי ומשתנה. וזה עוד לפני שדיברנו על השינוי בהיצע הגרסאות והכלים.

הטנדרים הנמכרים ביותר בישראל 2022:

טויוטה היילקס – 2,467 יח'
איסוזו דימקס – 1,612 יח'
מיצובישי טרייטון – 1,106 יח'
ג'יפ גלדיאטור – 60 יח'
שברולט קולורדו – 28 יח' 

את הטבלה השנה, ובפער ניכר מהמקום השני, חוזר להוביל טויוטה היילקס – הטנדר האייקומי של היצרנית היפנית. עם 2,467 מסירות מתחילת השנה הוא יותר ממכפיל את המסירות ביחס ל-2021 ומוביל בפער של 53% מהדימקס שנמצא אחריו.

הטנדרים הנמכרים ביותר בישראל ב- 2022
צילום: יואל פלרמן

היילקס נמכר עם הטיה ברורה לטובת גרסאות ההנעה הכפולה, ואין ספק שגרסת ה-2.8 ל' החזקה והמעודנת יותר הוסיפה למשיכה שלו. רק נציין כי היילקס זכה גם אצלנו במבחן הטנדרים הגדול שערכנו עליו תוכלו לקרוא כאן.

במקום השני התמקם איסוזו דימקס, מי שהתרגל במשך שנים לעמוד בראש הטבלה. הדימקס, שהגיע אלינו בדור חדש לגמרי בסוף 2020, לא מצליח לשחזר את ההצלחה של השנים ההן אך נמסר במספרים נאים ומעט יותר מאשר בשנת 2021, לא רע בהתחשב בכך שהשוק כולו ירד בכ-7.8%.

הטנדרים הנמכרים ביותר בישראל ב- 2022
צילום: יואל פלרמן
 
מיצובישי טרייטון, אשר בשנת 2021 הוביל את הסגמנט, מסיים השנה שלישי עם 1,106 מסירות – נתון נמוך בכ-43% ביחס לשנה הקודמת. נציין כי זו הייתה שנת השיווק האחרונה של הטרייטון בשוק הישראלי, שכן במיצובישי החליטו להוציא את הדגם מאירופה עקב תקנות זיהום אוויר מחמירות שכנראה לא הצדיקו את ההשקעה הנדרשת מצד היצרנית.

הטנדרים הנמכרים ביותר בישראל ב- 2022
צילום: יואל פלרמן
 
הרחק מאחור נמצאים שני מתמודדים אמריקניים המציגים גישה ופרשנות שונות לגמרי למונח טנדרים – אך נמכרים במספרים נמוכים בהרבה. שני המתמודדים מאמריקה מציגים גישה שונה המנצלת את יתרונות המבנה של הטנדר לטובת שיפור יכולות הפנאי וההנאה מטיולים בשטח, לא לעבודה.

במקום הרביעי ישנו ג'יפ גלדיאטור שנמכר ב-60 יחידות השנה, עליה של 50% ביחס לשנה שעברה. שברולט קולורדו הגיע אלינו ממש בסוף השנה בגרסת ZR2 הקרבית ונמכר ב-28 יחידות. השנה צפוי להגיע קולורדו בדור חדש שהוצג לאחרונה.

הטנדרים הנמכרים ביותר בישראל ב- 2022
צילום: איתי שטיינברג