בזמן שנראה היה שהמלחמה בדרום, האזעקות הרבות ומצב הרוח הלאומי הירוד האטו את המשק הישראלי, מסתבר שבכל הנוגע לשוק הרכב עולם כמנהגו נוהג. במהלך חודש אוגוסט, בכל פחות מ-2.5 דקות עלתה מכונית חדשה על כבישי ארצנו.

בסך הכל נמסרו באוגוסט 18,236 מכוניות. אמנם מדובר בירידה קלה לעומת הנתונים של אוגוסט אשתקד, אך לא נראה שזה יעצור את שוק הרכב הישראלי, שנמצא בדרך לשיא חדש. עד כה, 173,810 כלי רכב נמסרו מראשית השנה – גידול של קרוב ל-14% לעומת השנה שעברה.

במקום הראשון והמסורתי (מאז שעקף את מאזדה ב-2011) אנחנו פוגשים את מותג הרכב הקוריאני יונדאי, ש-23,320 אלף כלי רכב מתוצרתו החתימו השנה דרכון בנמל (2,237 מסירות באוגוסט). עם זאת, ביונדאי בהחלט צריכים לחשוש לאור ירידה של כ-5.5 אחוזים לעומת אשתקד, בעוד כל המתחרים הגדולים, וביניהם טויוטה שבמקום השני, עם 19,632 מסירות מתחילת השנה, כאשר 2,047 הן מהחודש האחרון.

אוגוסט - קיה במקום הראשון
צילום: מנהל
יונדאי. מובילה את טבלת המסירות של השנה

במקום השלישי בדירוג 2014 אנו פוגשים את קיה שמצליחה שמצליחה להתברג לראש טבלת המסירות הארצית עם 2,579 מסירות בחודש אוגוסט ו-18,631 מסירות בדירוג הכללי.
מאזדה שבמשך עשור וחצי היתה המלכה הבלתי מעורערת של שוק הרכב המקומי, ממשיכה את המסע חזרה אל הצמרת, וסך מצטבר של 13,189 מסירות מעניק לה את המקום הרביעי בדרוג הכולל (1,590 מסירות בחודש אוגוסט). את החמישיה הפותחת חותמת סקודה עם 10,280 מסירות של כלי רכב פרטיים, כאשר 1,279 נמסרו בחודש אוגוסט.

במקום השישי, עם 9,800 כלי רכב, אנו פוגשים סוזוקי שרושמת עליה של לא פחות מ-44% לעומת נתוני השנה שעברה, כשעיקר הקרדיט לגידול במכירות מגיע כמובן לקרוסאובר. באוגוסט, סוזוקי מסרו 1,107 כלי רכב.
אוגוסט - קיה במקום הראשון
צילום: מנהל

קיה. מסרה הכי הרבה מכוניות בחודש אוגוסט

מלכת הניינטיז, מיצובישי, ננמצאת במקום השביעי, עם קאמבק מרשים שהביא למסירת 1,067 כלי רכב בחודש האחרון, ולהעלאת 9,094 כלי רכב עם סמל היהלום על כבישי ישראל מתחילת השנה. במקום השמיני נמצאת שברולט, עם עליה של 116% במסירות לעומת אשתקד ו-9,032 כלי רכב (908 מסירות באוגוסט).

פורד, שרק לפני שנתיים הייתה בשלישית הצמרת, מוצאת את עצמה במקום התשיעי, עם 7,007 מכוניות מתחילת השנה ו-321 מסירות בלבד בחודש האחרון, כאשר הסיבה הינה חוסר במכוניות. ירידה של כ-30%. ניסאן חותמת את העשיריה הפותחת עם 6,756 כלי רכב, שאמנם מבטאים ירידה של 12%, אך בהתחשב בכך שהקשקאי נמצא באחרית ימיו ושלג'וק קמו מתחרים חדשים רבים, בהחלט מדובר על הפגנת יציבות מרשימה (503 מסירות באוגוסט).
מותגי הפרמיום המובילים אודי, מרצדס וב.מ.וו תופסים את המקומות 20, 21, ו -22 בדירוג הכללי. אודי, כמו בכל השנים האחרונות, מובילה את שוק הפרימיום עם 2,189 מסירות המבטאות עליה מתונה של כ-8% בהשוואה לשנה שעברה (193 מסירות באוגוסט). בחודש החולף מרצדס היא זו שהובילה את מותגי הפרמיום עם 248 מסירות (1,602 מסירות בדירוג הכללי) ואילו ב.מ.וו שומרת על יציבות עם 1,272 כלי רכב וכ-8% עליה (184 מסירות באוגוסט).

למרות שכבר מספר שנים יש ציפיה שכמו בכל תחומי החיים גם לתחום הרכב הסינים יפרצו בסערה, לפחות בשלב זה ההצלחה של הסיניות בארץ מוגבלת מאוד, ומאז תחילת השנה נמכרו כאן פחות מ-100 מכוניות מהמדינה הקומוניסטית. 95 מתוצרת גרייט וול ואילו MG סיאק מסתפקת ב-2 כלי רכב בלבד - פחות אפילו מכמות המכירות של פרארי.