יונדאי - מלכת המכירות של שנת 2013
שוק הרכב הישראלי מסכם שנה מוצלחת ביותר מבחינת מכירות, השנייה בטיבה בהיסטוריה. 212,581 מכוניות חדשות נמכרו השנה לעומת 204,939 ב-2012 – מדובר בעלייה של 3.7%. כמובן שאחד החידושים המעניינים השנה הוא העובדה שבניגוד למקובל בשוק הישראלי, המכונית הנמכרת ביותר הייתה מכונית מיני ולא משפחתית. קיה פיקנטו הקטנה עשתה היסטוריה מקומית כאשר הקדימה במעט את טויוטה קורולה, שמכירותיה זנקו עם השקת הדגם החדש בקיץ (סביר להניח שבשנה מלאה היא הייתה נוטלת את התואר). הזינוק במכירות הקורולה החדשה הוא אחת הסיבות לכך שטויוטה רשמה את השנה הטובה ביותר בהיסטוריה המקומית שלה, וטיפסה למקום השני בטבלה בין המותגים.

מהקצה השני ניתן למנות את צמיחת תחום היוקרה המקומי. מרצדס למשל, רשמה את השנה הטובה בהיסטוריה המקומית שלה כאשר הציגה גידול של 67% במכירות (1,654 רכבים כולל הוואנים) וכמעט והכפילה את מכירת המכוניות הפרטיות וכלי הפנאי שלה. גם ב.מ.וו (ללא מיני) רשמה עלייה נאה של 12.3%. גם מובילת התחום, אודי, רשמה עלייה של 19.1% (2,323 מכוניות) וכמוה גם לקסוס (570 מכוניות 18.8%) כדי לרשום שיאי מכירות חדשים עבורן.

צילום: מנהל
קיה פיקנטו. המכונית הנמכרת בישראל
בראש דירוג המכירות נמצאת, כמו בשנה שעברה, יונדאי – עם 32,089 מכונית ועליה צנועה של 1.8% (לעומת 2012) היא מקדימה את טויוטה, שזינקה ב-13.1% למקום השני עם עלייה ל-22,788 מכוניות לעומת 20,000 אשתקד. במקום השלישי נמצאת קיה שממשיכה לשבור את שיאי המכירות של עצמה עם 20,975 מכוניות (ועוד 824 מוניות) ושיפור של 9.1%.
גם סקודה, שקפצה ב-16.6% והגיעה ל-13,153 מכוניות (ועוד 1236 מוניות), רושמת הצלחה נאה כשעברה במכירות, באופן בולט מתמיד, את מותג האם פולקסווגן.

במקום החמישי נמצאת פורד שחוותה שנה בינונית עם 12,192 מסירות וירידת מכירות של 39.3% (בעיקר בגלל ירידה במסירות פורד פוקוס). היא מקדימה את סוזוקי הקטנה שרשמה 10,988 מכוניות עם שנה מוצלחת למדי ועלייה של 15.2%.
צילום: מנהל
מותג סקודה מכר בשנה שעברה יותר מפולקסווגן
במקום השביעי נמצאת אלופת המכירות במיל', מאזדה, שהצליחה לעצור את מפולת המכירות אך עדיין, בגלל הפסקת מכירות מאזדה 3 באמצע השנה והמתנה לדגם החדש ירדה ב-4.8% ל-10,562. מעט מתחתיה נמצאת ניסאן עם 10,403 מסירות בשנה מוצלחת למדי ואחריה רנו, שעם 9,930 מכוניות (ו-230 מוניות) רושמת קפיצה ענקית של 49.4%.

את העשירייה הראשונה חותמת פולקסווגן, שלמרות השקת פולקסווגן גולף החדשה, ירדה ב-14.6% ל-8,451 מכוניות שנמכרו במהלך השנה.
צילום: מנהל
מאזדה. הירידה במכירות נבלמה, מה יהיה בשנה הבאה?
עוד שיפור נאה הציגה מיצובישי, שבזכות הספייס-סטאר וגם מיצובישי אאוטלנדר קפצה במכירות בכמעט 150% (6,222 לעומת 2,522). גם סובארו, עם האימפרזה החדשה, הצליחה סוף סוף לעצור את מגמת הירידה לחזור ולטפס מעלה ב-39% נאים. עם זאת המכירות עדיין לא גבוהות במיוחד אם מתייחסים להיסטוריית המותג עם 2,435 מסירות.

1. יונדאי 32,089
2. טויוטה 22,788 (14 מוניות)
3. קיה 20,975 (824 מוניות)
4. סקודה 13,153 (1236 מוניות)
5. פורד 12,192 (1 מוניות)
6. סוזוקי 10,988
7. מאזדה 10,562 (1 מוניות)
8. ניסן 10403 (1 מוניות)
9. רנו 9930 (230 מוניות)
10. פולקסווגן 8451 (312 מוניות)