יגואר F-TYPE (צילם: זיו קורן)
אחרי שדיברנו על עשר המכוניות החשובות שהגיעו ארצה בשנה שעברה, וסיפרנו לכם על החידושים הצפויים לנו בשנת 2014 – הגיע הזמן למנות את עשר המכוניות המעניינות ביותר שיצא לנו לנהוג עליהן השנה. במהלך 2013 זכינו למפגשים מסקרנים, חלקם מסעירים, עם לא מעט מכוניות מעניינות. נהגנו בספורטיביות טהורות ורכבי שטח מפוארים, גרסאות חמות למשפחתית המוכרת ומכוניות ייעודיות למסלול. שנה מעניינת הייתה לנו, וכאמור, קיבצנו את 10 המכוניות המעניינות ביותר שבחנו השנה.

1. פורשה 911 – דור חדש לאגדה על ארבע גלגלים ומנוע במקום ה"לא נכון" לא יכול להיעדר מרשימה שכזו. היא מציגה קפיצת מדרגה בכל הקשור ליכולת ספורטיבית והנאה מנהיגה, ובמקביל גם בתחושת האיכות והנינוחות בנסיעה רגועה. הצללית האלמותית מצליחה בכל להעביר בנו רעד בכל פעם מחדש, והיחסים בינינו כל כך קרובים שהיא אפילו הזמינה אותנו לחגוג עמה יום הולדת 50...
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
מחגיגות ה-50 לפורשה 911
2. לנדרובר ריינג' רובר – נסיעה (יש שיגידו "ריחוף") בריינג' מלווה בתחושה אריסטוקרטית ממכרת, שנובעת מעשרות שנים של מורשת בריטית עשירה. תוסיפו לכך חומרים איכותיים, טכנולוגיה מתקדמת ויכולת שטח מרשימה – וברור למה הריינג' החדש הוא אחד מכלי הרכב המיוחדים והמעניינים שיצא לנו לבחון השנה.
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
עשרות שנים של מורשת בריטית (צילם: שחר אלגזי)
3. פולקסווגן גולף GTI דור 7 – ה-GTI המקורית (1976) החלה שושלת ארוכה של קומפקטיות חמות (יותר או פחות) שנמשכת עד לימים אלו. אחריה, כמעט כל יצרנית אירופאית מיהרה להציג גרסה משלה לנוסחה המוצלחת. הדור השביעי, כאמור, שומר על הגחלת ומשלב בין שימושיות יום-יומית להתנהגות כביש ספורטיבית ומהנה. גם גולף וגם GTI – שני אייקונים מוטוריים במכונית אחת.
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
פולקסווגן גולף GTI. אייקון מוטורי (צילם: תומר פדר)
4. GTA ספאנו – חברת ספאניה GTA הציעה לנו לבחון את מכונית הספורט החדשה שלה – GTA ספאנו. אנחנו, מנומסים שכמותנו, לא סירבנו לבקשת היצרנית ונסענו עד ספרד כדי לפגוש במכונית החדשה. המכונית מצוידת במנוע ה-V10 האימתני של הוייפר שמפיק 800 כ"ס (!) בגרסה בה נהגנו. למרות שהיא זקוקה לליטוש נוסף, נראה לנו שמדובר במכונית מבטיחה עם סיכוי לעלות בעתיד לליגה של הגדולים (מישהו אמר קוניגסג או פאגאני?).
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
GTA ספאנו. תעלה לליגה של הגדולים (צילם: נועם עופרן)
5. ניסאן ג'וק ניסמו – הג'וק החצוף זוכה לעיצוב מוחצן מתמיד, שדווקא הולם אותו בגרסה זו. ואם זה לא מספיק, בניסמו מותקן מנוע טורבו חזק (200 כ"ס) והנעה כפולה. למרות החששות (והתיבה הרציפה), בכביש המפותל נכונה לנו הפתעה – חטיבת השיפורים היפנית כנראה יודעת את העבודה, והג'וק הזה מהנה למדי בנהיגה ספורטיבית.
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
ג'וק ניסמו. הראשון מבית ניסמו שהגיעה ארצה (צילם: שחר אלגזי)
6. ק.ט.מ X-BOW – אריאל אלסיבוני בחן את ה-X-BOW באוסטריה, מכונית ייעודית למסלול, אבל חוקית לכביש (באירופה בכל אופן...). הנהיגה בה, הוא מספר, היא משהו מיוחד, וסיכם את המבחן כך "השאלה היא לא האם אפשר לחיות איתה, אלא מי בכלל רוצה לחיות בלעדיה". זה אומר מספיק, לא?
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
ק.ט.מ X-BOW. סיפור אהבה
7. ב.מ.וו סדרה 4 – אפשר לומר שחברי המערכת נמצאים בחיפוש תמידי אחרי ב.מ.וו סדרה 3 משומשת – בעלי המשפחות תרים אחר סדאן במצב טוב, ונטולי הילדים מחפשים את גרסת הקופה. היורשת המודרנית לאחרונה, סדרה 4, הייתה אחת מהמכוניות המרשימות שנתקלנו בהן השנה. הן בהשקה והן במבחן המקומי, גילינו מכונית מהנה מאוד לנהיגה (עם הנעה במקום הנכון כמובן) ומעוטת חסרונות. אנחנו רוצים אחת.
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
ב.מ.וו סדרה 4 בהשקה. מעט חסרונות
8. אודי S8 – דור חדש ללימוזינת הפאר הספורטיבית של אודי. טוב, קשה לכנות מכונית פאר במשקל 2 טון "ספורטיבית", אבל הטכנולוגיה, הכוח (520 כ"ס) וההדר בתא הנוסעים הופכים אותה למכונה מרשימה במיוחד.
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
אודי S8. מכונה מרשימה (צילם: תומר פדר)
9. סובארו פורסטר XT – פורסטר XT חוזר לערכי הליבה של סובארו – הנעה כפולה וטורבו גדול. חצינו עם הג'יפון היפני (240 כ"ס בגרסה זו) שבילים כאילו היה מכונית ראלי קלילה, ואפילו מעברים טכניים שהיו מכניעים רבים מבני מינו – וכשחזרנו לכביש גילינו גם שם רכב מאוזן ומהנה לנהיגה. משרעת יכולות מרשימה שהפתיעה אותנו לטובה.
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
סובארו פורסטר XT. חוזר לערכים המסורתיים של סובארו (צילם: מערכת אוטו)
10. יגואר F-TYPE – זו אולי המכונית המסקרנת ביותר שנחתה בארץ השנה. מכונית ספורטיבית דו-מושבית ראשונה מבית יגואר אחרי שנים של מכוניות GT מרשימות, אך פחות ממוקדות. העיצוב כובש כבר במבט ראשון והצליל... אוי הצלילים שהיא מפיקה פשוט משכרים – ואנחנו בחנו את גרסת ה-S, דמיינו איך נשמעת ה-V8...
סיכום שנה: המכוניות המעניינות של 2013
צילום: מנהל
יגואר F-TYPE. חתולה פראית (צילם: תומר פדר)