מאזדה 3 החדשה
השנה האזרחית ממש לקראת סיום, ורגע לפני קבלת השנה החדשה, בחרנו להביא בפניכם את עשר המכוניות החשובות ביותר שהגיעו במהלך 2013 לחופי ארצנו. מדובר ברשימה אשר חוצה פלחים וקטגוריות, ומייצגת את המכוניות שלטעמנו הביאו בשורה חדשה לתחום או כאלה עם חשיבות רבה לצרכן הישראלי. נאחל לכולנו שנה מוטורית חדשה ופורייה, עם כמה שפחות תאונות ונפגעים, וכמה שיותר חדשות טובות ומעניינות. נתראה ב-2014...
 
 
1. מאזדה 3 – לא מפתיע שהמשפחתית החדשה של מאזדה נכללת ברשימה. זו כנראה המכונית המדוברת והחשובה ביותר בשנה האחרונה עבור השוק המקומי. מלבד ההתפתחות הצפויה של הדגם, האיכות הגבוהה והחיבור לנהג, יש לה תפקיד מרכזי בהחזרת המותג לכותרות עם ייצוג ראוי בקטגוריית הזרם המרכזי של ישראל.
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
ה-3 החדשה ממשיכה לפנות לנהג ולא רק למשפחה
 
2. טויוטה קורולה – דור חדש למכונית הנמכרת בהיסטוריה הוא לא דבר של מה בכך. הקורולה החדשה אולי מתאימה יותר מאי פעם לטעמו של הצרכן הישראלי – גדולה יותר, מודרנית יותר, מרווחת ועם שילוב 1600-אוטומט חביב הקהל. מסירות של אלפי יחידות עם תחילת השיווק רק מאששות את העניין.
 
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
הקורולה היא חבילה מוצלחת ביותר עבור המשפחה הישראלית
 
3. סוזוקי קרוסאובר – הכלאה בין קרוסאובר למשפחתית ובמחיר נמוך משניהם. פשרה מעניינת למי שמחפש לשלב בין שני העולמות. להרגיש עם ולהיות בלי...זה שם המשחק, לא?
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
סופסוף דגם חדש בהיצע של סוזוקי
 
4. רנו קליאו – הקליאו החדשה אינה מכונית שוברת מוסכמות, אך עם עיצוב מושך, רשימת אבזור נדיבה, ממדים חיצוניים גדולים יחסית ומנועים קטנים ומוגדשים, היא כן מביאה משב רוח רענן לקטגוריית הסופרמיני. ועוד לא דיברנו על ה-RS...
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
הקליאו היא סופרמיני מודרנית ועדכנית
 
5. מיצובישי ספייס סטאר – המכונית הקטנה והגלובאלית של מיצובישי משדרת אפרוריות משהו, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהיא החזירה לקוחות (או לפחות ציי רכב) לאולמות התצוגה של מיצובישי. יחד עם עוד כמה דגמים, היא עשויה לעזור לנציגות המקומית של היצרנית היפנית לחזור לימים יפים יותר, כפי שזכתה להן בארץ בשנות ה-90'.
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
הספייס סטאר תחזיר עטרה ליושנה?
 
6. פולקסווגן גולף – הדור השביעי של הגולף הגיע גם אלינו בשנה האחרונה. כל דור אומנם לא נראה מאוד שונה מקודמו, אך בכל זאת מדובר על מכונית חדשה בשושלת המצליחה. מה גם שלדעת רבים, הגולף היא מעין אמת מידה בסגמנט, ואפילו נתפשת כסמי-יוקרתית במחוזותינו.
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
הגולף האלמותית סופרת כבר שבעה דורות
 
7. וולוו V40 – המשפחתית הקומפקטית של וולוו מראה שליצרנית השוודית עדיין יש את זה, גם אם פורד כבר לא ממש בתמונה. העיצוב הנועז במונחי וולוו, הבשורה הבטיחותית עם שפע מערכות עזר חדשות (ואופציה כמו כרית אוויר להגנה על הולכי רגל) והחבילה הכללית הטובה – מקנים לה את המקום ברשימה. חבל שלא רואים את ה-V40 במספרים גדולים יותר על כבישי ארצנו.
 
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
וולוו מוכיחה שצריך לפעמים לצאת מהקופסה
 
8. רנו קפצ'ור – נציג של אחת מהקטגוריות החמות בשוק העולמי בכלל, ובישראל בפרט. נבחר לרשימה כמייצג הגל החדש של רכבי הפנאי קטנים וכמתחרה לג'וק המצליח של ניסאן. הקפצ'ור לוקח צעד קדימה בכל הקשור למראה החיצוני ולאפשרויות ההתאמה האישית בקבוצה – ממש פריט תחבורה אופנתי-אורבאני.
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
המעצבים הצרפתיים מראים שעוד יש להם שיק עם הקפצ'ור החדש
 
9. סקודה ראפיד – אי אפשר להתעלם משטף המשפחתיות הקטנות או תת-המשפחתיות שנחתו עלינו השנה. סקודה ראפיד (ותאומתה מבית סיאט – הטולדו) היא אולי הדוגמה הטובה ביותר למכונית מהקבוצה התופחת (רק עכשיו הצטרפה גם מיצובישי אטראז'), עם יחידות כוח חזקות, מראה וממדים כמעט כמו של משפחתית מן המניין. גם המחיר בהתאם (ואולי קרוב מדי למשפחתית רגילה...לפחות עד המבצע הבא).
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
הראפיד קרובה מאוד למכונית משפחתית
 
10. ניסאן ליף – ירוקים, מחבקי עצים וחברים של קבע בחברה להגנת הטבע. בעצם, הליף אמורה להביא את הבשורה החשמלית לעוד כמה מגזרים בחברה. היא אומנם בינונית למדי בתור מכונית, אך מדובר ברכב חשמלי למהדרין וחסר תלות בתחנות להחלפת סוללות. מצד שני, נסו אתם לצאת לנסיעה מחוץ לגוש דן עם מכונית שטווח הנסיעה שלה מצטמצם פלאים רק מהפעלת המזגן (ועומד בפועל על כ-100 ק"מ, לפחות עד שתגיע אלינו הגרסה המעודכנת), ותראו איך אתם מרגישים (או נלחצים...מניסיון). אבל היא כאן לא בגלל הפרקטיות או הטווח שעדיין לא שם, אלא בגלל החזון וכמתוות הדרך לאלה המוצלחות יותר שעוד תגענה בעתיד.
 
סיכום שנה: המכוניות החשובות של 2013
צילום: יצרן, תומר פדר, שחר אלגזי, רוני נאק 
ניסאן ליף  ככה תיראה התחבורה העתידית?