לקסוס LF-NX קונספט - הגרסה הסדרתית תגיע אלינו השנהאודי
עיקר החדשות של יצרנית הפרמיום מבית פולקסווגן תהיה תחילת שיווק גרסת הקבריו של אודי A3 החדשה. כאשר בהמשך השנה צפויה היצרנית להציג דור חדש לרכב הפנאי-שטח הגדול, ה-Q7, שאולי אף יספיק להגיע אלינו עוד השנה. בנוגע ל-A4 חדשה אנחנו פחות אופטימיים, אבל ייתכן שנופתע ועוד השנה נראה אותה לראשונה, אולי גם בארץ.
אופל
השנה צפויה אופל להגדיל את מצבת דגמיה המשווקים בישראל, בין היתר עם מכונית מיני קטנה ואופנתית – אדם שמה (ADAM). אופל מוקה (אח תאום לשברולט טראקס) יכניס את אופל לסגמנט בעל שיעור הצמיחה הגדול והחשוב ב-2014. לחיזוק התדמית, מביאה אופל לישראל את מכוניתה הפתוחה החדשה – קסקדה. היא נשענת על פלטפורמת אופל אסטרה, אך מבטיחה איכות גבוהה, מנועי טורבו חדשים ובעיקר הרבה שמיים פתוחים. האינסיגניה המחודשת כבר החלה בשיווק, עם מנוע חדש (1.6 ל' טורבו, 170 כ"ס), עדכון קוסמטי מבחוץ ומבפנים, ולא פחות חשוב – מחיר מופחת.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
אופל קסקדה. תגיע כמקדמת תדמית
אינפיניטי
עיקר החדשות מבית היצרנית היפנית תהיה הגעתה של אינפיניטי Q50 החדשה (מחליפתה של ה-G הוותיקה, והראשונה להשתמש בסימול הדגמים החדש של היצרנית), בה תולה היצרנית (והיבואנית) תקוות רבות. דגם נוסף שעשוי להגיע עוד השנה, אם כי הסיכויים לכך אינם גבוהים, הוא ה-Q30, מכונית קומפקטית שעדיין מוגדרת כקונספט, אך סביר שתוצג בהמשך השנה בגרסה מוכנה לייצור. אם אכן כך, סביר שנראה אותה גם בישראל עוד השנה.

אלפא רומיאו
אלפא רומיאו נמצאת בתקופה לא פשוטה, עם היצע דגמים מצומצם למדי (נכון להיום משווקות בארץ רק המיטו והג'ולייטה), ותוכניות גרנדיוזיות לעתיד גדול ומעניין בהרבה (מעבר לפלטפורמות הנעה אחורית, בין היתר). נכון לעכשיו, הדגם החדש היחידי שצפוי להגיע אלינו השנה היא מכונית הספורט החדשה והמסקרנת – אלפא רומיאו 4C, המתכון הוא מתכון "אספני" במהותו: מספר דגמים קטן ומחיר גדול. גדול מאוד. דגם שני ומאוד חשוב לעתיד היצרנית, שיחליף את ה-159 עליה השלום וגם יחיה שם בעל משמעות גדולה לחובבי המותג – ג'וליה, אמור להיות מוצג עוד השנה, עם סיכוי קלוש שאולי נראה אותו גם כאן כבר השנה.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
אלפא רומיאו 4C. עיצוב במחיר כבד
MG
השנה צפויה MG להתחיל בשיווק צמד דגמים חדשים: MG3 – דור שני למכונית הסופרמיני של היצרנית הסינית (ממנה כבר הספקנו להתרשם), ו-MG5 – משפחתית בניחוח אירופאי (שגם עליה הספקנו לנהוג). אלו אמורות להוות תחרות ראויה יותר לדגמים "המסורתיים", ולהעניק ליצרנית דריסת רגל משמעותית יותר בשוק המקומי.

ב.מ.וו
הרבה חידושים מתוכננים לשנה החדשה על ידי היצרנית הבווארית, ונציגתה בארץ. אם הכול ילך על פי התוכניות, אז צפויים לנו מבול של דגמים חדשים ומעניינים; סדרה 2 החדשה, X3 מחודש, דור חדש לאייקון חובבי הנהיגה, הלא היא ה-M3 החדשה (ואחותה בעלת השלוש דלתות, ה-M4. בסוף נתרגל...). גם דור חדש ל-X6 כבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדם, וכנראה יוצג בתחילת השנה. כך גם לגבי אחיו הקטן, הב.מ.וו X4, שצפוי להגיע גם כן. וזה לא הכול, בהמשך השנה תגיע לארץ, כנראה, מכונית ההנעה הקדמית הראשונה בהיסטוריה של החברה – סדרה 2 אקטיב טורר.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
הרבה חידושים צפויים לנו מב.מ.וו - אפילו ה-M4 תעשה עלייה
גרייט וול
השנה צפויה היצרנית הסינית השנייה המשווקת בישראל להיכנס לסגמנט המשפחתיות עם ה-C30, משפחתית חדשה האמורה להגיע אלינו בקרוב. במקביל עדיין יכול להיות שמכונית הפנאי-שטח של היצרנית, ה-H6, תגיע גם היא.
דודג'
היצרנית האמריקנית צפויה להביא ארצה את המשפחתית החדשה של המותג – דודג' דארט. בנוסף, הראם 1500 צפוי לעשות עלייה, כפי שסיפרנו לכם.

הונדה
הסיוויק טורר, גרסת הסטיישן החדשה של הונדה סיוויק האצ'בק הנוכחית צפויה להגיע אלינו השנה. הונדה אקורד, שמוצעת בדור חדש כבר כמעט שנה בשוק הצפון אמריקאי, אמורה לעבור "טרנספורמציה אירופאית", ולהגיע אלינו עוד השנה. לג'אז החדשה נצטרך להמתין עוד שנה.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
הונדה סיוויק טורר. השיווק יתחיל בקרוב
וולוו
לא הרבה חידושים צפויים אצל היצרנית השוודית, למעט, אולי, דור חדש לאחת המכוניות הוותיקות על הכביש – וולוו XC90, שהוצג בשנת 2003 (!).

טויוטה
טויוטה תתחיל בשיווק הלנד-קרוזר המחודש. כאשר גם גרסת הסטיישן של טויוטה אוריס צפויה להגיע. במקביל, צפויה היבואנית להתחיל בשיווק דגמים אמריקנים, כאשר על הפרק עומדות הטויוטה היילנדר (פנאי-שטח בינוני), וונזה (פנאי-שטח-סטיישן) וסיינה, מיניוואן גדול שנוחל הצלחה נאה בישראל דרך חברות ייבוא אישי.

יגואר
יגואר F-Type קופה, אחות סגורה ולא פחות יפה ל-F-Type הפתוחה, אמורה להגיע אלינו במהלך השנה. נכון לעכשיו, לא צפויים עוד חידושים מהיצרנית הבריטית.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
גרסת הקופה יפה לא פחות
יונדאי
החדשה הגדולה של היצרנית הקוראנית לשנה החדשה היא יונדאי i10, שתגיע בדור חדש לחלוטין (אותו הספקנו לבחון). ה-i20 הבאה (שטרם הוצגה), אולי תספיק לנחות אצלנו לקראת סוף השנה. עוד צפוי שנראה כאן את הגרסה הארוכה לסנטה-פה – גרנד סנטה פה, שמוסיף עוד קצת מקום ליושבי שתי השורות האחוריות. יונדאי ג'נסיס, אשר משווקת בעולם בגרסאות סדאן וקופה, עשויה להגיע אלינו סוף-סוף השנה.

לקסוס
לקסוס מתכננת לנו לא מעט חידושים לשנה הקרובה. ראשית תגיע אלינו הגרסה המחודשת של מכוניתה הקומפקטית-היברידית, ה-CT200h, שקיבלה עדכון חזותי עדכני של המותג, ואי אלו עדכונים בתא הנוסעים ובאפשרויות האבזור. ה-IS250, ייתכן שתגיע אלינו בגרסת בסיס חדשה (ללא מנוע חשמלי). כמו כן תגיע גם לקסוס GS300h, גרסה היברידית נוספת ל-GS, עם יחידת ההנעה המוכרת לנו מה-IS – מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים ביחד 223 כ"ס. עוד צפויים להגיע ארצה לקסוס RC, מכונית הקופה החדשה והמסקרנת, שתערוך בכורה בתערוכת דטרויוט הקרובה, כמו גם רכב פנאי חדש שככל הנראה יקרא NL.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
יונדאי i10 החדשה. בדרך אלינו
מאזדה
השנה, מאזדה עתידה להשיק שני דגמים חשובים: דור חדש של מאזדה 2 (האצ'בק וסדאן), ורכב פנאי קטן, CX-3, שיכניס את מאזדה לקטגוריית הגי'פונים הקטנים. השקה רשמית לדגמים הנ"ל צפויה במהלך השנה, כאשר הגעה לארץ תהיה לקראת סוף השנה (ואולי אף תחילת זו שאחריה).

מיני
הדור החדש (השלישי) של המיני, שהוצג בעולם זה מכבר, וצפוי להגיע אלינו ברבעון הראשון של השנה. ייתכן שנראה גם רכב פנאי חדש מבית היוצר הבריטי-גרמני, אך אין עדיין מספיק מידע בנוגע אליו.

מיצובישי
מיצובישי צפויה להרחיב את היצע גרסאות האאוטלנדר הפופולארי, עם גרסה היברידית נטענת. זו צפויה להגיע אלינו ממש בחודשים הקרובים. ולא, לא אבדה עוד תקוותנו לראות כאן את ה-ASX.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
המיני החדשה. תגיע ברבעון הראשון של שנת 2014
מרצדס
גם למרצדס צפויה שנה מעניינת במיוחד, בעיקר בגלל הגעתו הצפויה של הדור החדש לרבת המכר של היצרנית – מרצדס C קלאס החדשה. אבל לא רק ה-C קלאס תגיע – גם ה-GLA, גרסת פנאי-שטח של מרצדס A קלאס צפויה לעזור למרצדס להצעיר את לקוחות החברה. כאשר מתיחות פנים צפויות להיערך, ולהגיע גם אלינו, למרצדס ML ול-CLS.

ניסאן
ראשית יגיע אלינו הדור החדש של המיקרו-וואן, ניסאן נוט. מעט אחריו צפוי להצטרף הדור החדש של רכב הפנאי המצליח – ניסאן קשקאי. כאשר גם ה-X-טרייל, רכב הפנאי-שטח מעט גדול יותר צפוי לחזור אלינו השנה. גם ניסאן ליף המחודשת תגיע אלינו בתחילת השנה, שקיבלה רענון מקיף, שעיקרו הוא הגדלת טווח הנסיעה בכ-50 ק"מ (200 בסה"כ). לקינוח, נקבל גם את הגרסה המרועננת של "קוטלת הענקים מיפן", הניסאן GT-R.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
ניסאן קשקאי החדש. האם יצליח לשחזר את ההצלחה של קודמו?
סאנגיונג
אחרי שרק בשלהי השנה שעברה השיקה סאניונג את הרודיוס והאקטיון ספורט החדשים, צפויה החברה הקטנה להביא אלינו את הקוראנדו המחודש. אולי לקראת סוף השנה נקבל מכונית פנאי קטנה חדשה.
סובארו
סובארו, עתה תחת היבואנית החדשה, חברת סמל"ת, תביא אלינו השנה את הגרסאות המעודכנות של ה-B4 והאאוטבק. סובארו WRX (לא טעינו, אין יותר "אימפרזה" בצמוד לשם. טענות לסובארו) צפויה להגיע גם היא, עם חידוש אחד גדול למעט השם; אפשרות לתיבה אוטומטית רציפה (או ידנית, כמובן).

סוזוקי
לא ברור עדיין אם מכונית המיני החדשה שסוזוקי הציגה אך לאחרונה, סוזוקי A-Wind, היא מחליפת האלטו המוכרת, אך עדיין, קיים סיכוי שנראה אותה אצלנו עוד השנה.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
סוזוקי A-ווינד. האם מדובר במחליפת האלטו?
סיטרואן
הדור החדש של המיניוואן המצליח, C4 פיקאסו וגרנד פיקאסו (גרסת 7 מושבים) צפויים להגיע בקרוב. כאשר ישנה כוונה להביא אלינו את ה-C קקטוס, מכונית פנאי משפחתית חדשה (כרגע עדיין מוגדרת כקונספט). לא נתפלא אם במהלך השנה נראה חברה נוספת למשפחת ה-DS.

סמארט
לקראת סוף השנה צפויה להגיע אלינו דור חדש לסמארט, כולל חזרתה של גרסת ארבעה מושבים (Forfour).

סקודה
דור חדש לסקודה פאביה הוותיקה אמנם טרם הוצג במלוא תפארתו, אך סביר שזה יקרה כבר בחציון הראשון של שנת 2014, עם הגעה לישראל לקראת סוף השנה. סקודה ראפיד תצרף לשורותיה את הספייסבק, גרסת הא'צבק לתת-משפחתית, אמורה להגיע אלינו כבר בתחילת השנה. כך גם סקודה ייטי המחודש.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
סקודה יטי המחודש. אמור להגיע בקרוב
פולקסווגן
נגלה לכם סוד קטן – החיפושית החדשה כבר עומדת בגאון בסוכנות פולקסווגן המרכזית בבני ברק. למה? כי כנראה שהשנה נזכה לראותה גם נוסעת על כבישי הארץ. מכונית נוספת הצפויה להצטרף השנה להיצע היא הגולף ספורט-וואן, שזו בעצם מחליפת הגולף פלוס המוכרת. ייתכן שנראה כאן את ה-UP! הקטנה (כמו בעבר, תלוי בתמחור שתשיג היבואנית). בזמנו דובר על פאסאט וטוראן חדשים ב-2014, עוד לא קרה, אבל ייתכן שבהמשך השנה הדברים יתבהרו.

פורשה
פורשה מאקאן, רכב פנאי-שטח קטן וחדש (מבוסס על אודי Q5), כבר משווק בארץ, אך המסירות יתחילו בחודשים הקרובים. היצע ה-911 הנהדרת אמור להתרחב עם גרסת טרגה "אוורירית". גם הפנאמרה פלאג-אין, גרסה היברידית-נטענת של מכונית הפאר-ספורט, צריכה לתקוע שקע ישראלי השנה.

פורד
בשנה טובה ומוצלחת (ואם לא יצוצו בעיות לא צפויות), אנחנו אמורים לקבל לראשונה בייבוא סדיר את פורד מוסטנג. זו החדשה, שהוצגה לעולם ממש עכשיו, תוכננה להיות מכונית גלובאלית, כך שתקינה אירופאית כבר לא תהווה מכשול להגעת האייקון האמריקני לישראל. עוד אנחנו מקווים כי השנה פורד יביאו אלינו את מנוע האוקובוסט 1.0 ליטר, שיכול להעיר את הפוקוס והפיאסטה.

החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
פורד מוסטנג. אחרי שנים של ציפייה - המוסטנג תגיע גם אלינו
פיאט
פיאט 500 ליווינג, גרסת 7 מקומות למכונית הרטרו-מיני המאוד מצליחה אמורה לנחות אצלנו בחודשים הקרובים. גרסת הפנאי המוגבהת של ה-500, פיאט 500X, ייתכן ויגיע אלינו בהמשך השנה.

פיג'ו
מהחזית הצרפתית של פיג'ו, צפויים אנו לקבל השנה את ה-308 החדשה, אולי אפילו גם בגרסת הסטיישן אם תוצג בעתיד. מכונית הקופה הנאה, RCZ, צפויה להגיע אלינו בגרסתה הקרבית ביותר – R.

קאדילק
קאדילק צפויה להשיק בארץ את ה-CTS החדשה. באם התנאים יבשילו, ייתכן שנראה כאן גם את קאדילק XTS, מכונית הנוסעים הגדולה של היצרנית.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
פיג'ו 308 החדשה. דור שני למשפחתית של פיג'ו
קיה
פורטה קופ (KOUP), מכונית קופה נאה המבוססת על... ניחשתם נכון – קיה פורטה, עתידה לעשות עלייה. כמותה גם הדור החדש של קיה סול. ייתכן גם כי קיה תציג השנה דור חדש למיניוואן הגדול והוותיק, קיה קרניבל, שיכול להיות שיגיע אלינו בהמשך.

קרייזלר
קרייזלר צפויה להביא ארצה את ה-200 במהלך השנה, אחרי תקופה ארוכה (בארץ) ללא מכונית סדאן קטנה מה-300.

רנו
אצל רנו אין חידושים משמעותיים הצפויים בשנה הקרובה, למעט, אולי, הטווינגו החדשה. באגף האלטרנטיבי, ייתכן ויחל שיווק מסודר של רנו טוויזי וזואי, עירוניות קטנות ומחושמלות. בנוסף, ייתכן כי המותג הזול של רנו, חברת דאצ'ה הרומנית, תחל לשווק מרכולתה בארץ עוד השנה.
החידושים של שנת 2014 בעולם הרכב
צילום: מנהל
רנו זואי. יכול להיות שהחשמלית העירונית של רנו תגיע השנה
שברולט
לאחר עיכוב של יותר משנה, תוך כדי שהדגם עבר מתיחת פנים מקיפה, צפויה שברולט להתחיל בשיווק מוסדר של המאליבו החדשה (גרסאות טרום מתיחת הפנים נמכרו כאן כמעט בחשאי). עוד צפויה שברולט להוסיף אח לוגם בנזין למיניוואן הקומפקטי שלה, האורלנדו.