בתערוכת דטרויט האחרונה לפני כחצי שנה הציגה אודי את ה"ספורטבק קונספט", מכונית השייכת לקבוצה הגדלה של מכוניות סדאן 4 דלתות בתצורת קופה על בסיס פלטפורמת ה-A4/A5, עם אמירה ברורה שהמכונית מיועדת לייצור. עכשיו (אחרי טיזר קטן מקדים לפני כחודש) מגיעה ההכרזה הרשמית על הגרסה הסדרתית – אשר משוייכת, מסיבות השמורות עם אודי, דווקא למשפחת A5 (שם היא מצטרפת לקופה ולקבריולה) ולא ל-A4 כפי שהיה ניתן אולי לחשוב: היא מכונה A5 ספורטבק. בכך, לפחות מבחינה שיווקית, מגדירה את עצמה המכונית כגרסת 4 דלתות של מכונית קופה, ולא כגרסת קופה של סדאן.
אודי A5 ספורטבק: הצגה רשמית
צילום: מנהל
נמצא כאן את הפורמט שעכשיו אנו כבר מכירים מהפאסאט CC ומהמרצדס CLS: עיצוב 4 דלתות אלגנטי עם מגע ספורטיבי בשל חלון-האצ'בק משופע אחורי. יחסית ל-A4 (וזו, לטעמי, נקודת המוצא הנכונה יותר למרות השימוש ב-A5 בכינויה) הספורטבק החדשה נמוכה ב-3.6 ס"מ, מה שעוזר ליצור צללית ספורטיבית יותר. האורך, 4.71 מ', גדול בשיעור זניח משל ה-A4 ובכ-9 ס"מ משל ה-A5, כאשר הרוחב זהה לשל ה-A5 וגדול במקצת משל ה-A4. לתצורת-ההאצ'בק יש יתרון פונציונלי ברור, מעבר לבידול העיצובי: נפח תא המטען, 480 ל', זהה לשל הסדאן וגדול משל ה-A5 – והגישה אליו נוחה בהרבה מבשתיהן.
אודי A5 ספורטבק: הצגה רשמית
צילום: מנהל
בצד המכני אין הפתעות: מנועי TFSI בנפח 2.0 ל' עם 180 ו-211 כ"ס, V6 בנפח 3.2 ל' עם 265 כ"ס, ושלישיית דיזל בנפחי 2.0 ל', 2.7 ו-3.0 ל' (שני האחרונים V6) עם 170-240 כ"ס. שלושת מנועי הבנזין וגם הדיזל החזק מגיעים עם הנעת קוואטרו. המנועים החזקים, בנזין ודיזל, מגיעים כאופציה עם הדיפרנציאל האחורי הספורטיבי שיודע לחלק באופן חכם את הכוח בין הגלגלים האחוריים. תיבות ההילוכים הן ידניות, רובוטיות S-טרוניק עם 7 הילוכים או מולטיטרוניק רציפות. שני מנועי הדיזל עם ההנעה הקדמית מקבלים דיפרנציאל קדמי אלקטרוני מוגבל-החלקה. נמצא כאן כאופציה גם את המערכות החכמות שהוצגו עם משפחת ה-A4 כגון מערכת "דרייב סלקט", הגה דינמי ומיתלים אדפטיביים.
פנקסי ההזמנות עבור ה-A5 ספורטבק כבר נפתחו, והיא תגיע לאולמות התצוגה בגרמניה בספטמבר. אודי, אגב, מבטיחה גרסת-בסיס זולה במיוחד שתצטרף להיצע בשנה הבאה ותהפוך לגרסת-הכניסה למשפחת ה-A5 כולה.
אצלנו? החל מנובמבר תיובא גרסת ה-3.2 FSi לארץ. מחיר טרם נקבע.

אודי ספורטבק קונספט בתערוכת דטרויט 2009
השקה: אודי A5 ו-S5