טויוטה קאמריטויוטה ישראל מתכוננת לפתיחת שנה סוערת למדי של 2013 עם גל חידושים חשובים כבר בחודשים הראשונים של השנה החדשה. עוד בינואר אמורה להתחיל שיווקה של פריוס פלאג-אין, שאב-הטיפוס שלה כבר הושק בארץ לפני כשנה. המכונית ההיברידית הנטענת תזכה להקלות מס גדולות מהדגם הרגיל (20% לעומת 30% לפריוס הרגילה) כשלהערכת טויוטה ישראל, המחיר יהיה בסביבות 210,000 שקלים. בנוסף לצורך חישוב עלות שווי ערך, אמור המחוקק להוריד ממחירה את ערך המצברים. באותה תקופה פחות או יותר ינחת בארץ הוורסו המחודש, המיניוואן הקומפקטי בעל שבעת המקומות.

בחודש פברואר תגיע אלינו טויוטה אוריס החדשה, אשר נחשפה (במקביל לוורסו) בתערוכת פריז האחרונה. המכונית תוצע אצלנו עם מנוע 1.6 ליטר 132 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה או בגרסה היברידית: מנוע 1.8 ליטר ו-136 כ"ס (משולבים). בינתיים, גרסת הסטיישן שהושקה גם היא בפריז אינה מתוכננת לעלות ארצה.
תוכניות טויוטה ישראל לשנת 2013
צילום: מנהל
טויוטה ורסו

בחודש מרץ ינחת כאן טויוטה ראב 4 החדש אשר הושק בתערוכת לוס-אנג'לס. הרכב החדש שמחד הינו גדול מבעבר ומאידך גם קל יותר, יוצע עם מנוע 2.0 ליטר (151 כ"ס) ותיבה רציפה. בסוכנות המקומית של טויוטה כבר החלו לרשום הזמנות לרכב החדש.

באפריל תנחת כאן טויוטה קאמרי החדשה שהוצגה בקיץ שחלף; מכונית שתחנוך את הקשר האמריקני עליו שוקדת היבואנית כבר זמן רב. "ציפינו שזה יקרה עוד השנה." אמר רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, לפני מספר חודשים בעת השקת היאריס החדשה, "אבל אלו מנגנונים שעובדים באופן שונה ממה שאנו מכירים וברגע שזה ייפתח הכל יהיה מאחורינו". כמו האוריס גם הקאמרי תוצע מתחילת הדרך בגרסה רגילה או היברידית. לראשונה מנוע בנפח 2.5 ליטר ו-180 כ"ס ואילו בגרסה היברידית מייצר השילוב בין מנוע ה-2.5 ליטר והחטיבה החשמלית, 203 כ"ס.
תוכניות טויוטה ישראל לשנת 2013
צילום: מנהל
טויוטה סיינה
וכפי שסיפרנו לכם בעבר, פתיחת השערים האמריקניים תסלול את הדרך להבאת שני כלים נוספים: סיינה (מיניוואן גדול) שכיכב בראש רשימת היבוא האישי ולהיילנדר (רכב פנאי רך עם שבעה מקומות).